/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Må man køre uden påløbsbremser i Sverige
Fra : Madsby
Vist : 764 gange
50 point
Dato : 01-05-04 22:30

Jeg har planer om at køre til Norge med min combicamp i sommer. Er der stadig særlige regler for kørsel i Sverige uden påløbsbremser? Vognen vejer 225kg. Min bil er godkendt til synsfri sammenkobling med største totalvægt u/ bremser 600 kg.
Er der nogen som kender reglerne?
MVH
Mads

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-04 23:15
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-04 23:16

Altså 80 km
Motorfordon med en obromsad släpvagn vars totalvikt (eller tjänstevikt när vagnen inte är lastad) inte överstiger halva dragfordonets tjänstevikt, dock högst 750 kg.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 01-05-04 23:18

Eller 40 km. Afhængig af bilens vægt.
Motorfordon med en obromsad släpvagn vars totalvikt (eller tjänstevikt om vagnen inte är lastad) överstiger halva dragfordonets tjänstevikt

Godkendelse af svar
Fra : Madsby

Dato : 02-05-04 00:43

Tak for svaret Teil.
Min bil vejer 1300 kg og combicampen højst 450 kg. ---så OK
Mvh Mads