/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Er MailMe helt død???
Fra : als
Vist : 1953 gange
50 point
Dato : 01-05-04 15:49

Jeg har siden i morges ikke kunne logge mig på MailMe. Jeg har to betalingskonti der. Når jeg skriver til deres support får jeg blot meddelelsen: Prøv igen. Det forekommer mig at de er ligeglade med deres kunder. Er der andre som har samme problem??

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 01-05-04 15:58

Jeg har også en konto til MailMe.Og har heller ikke kunnet komme på, har været udsat for det før så vi må jo se om der sker noget i løbet af dagen
IPM

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 01-05-04 16:26

Ingen problemer her, har lige været inde. Kom meget hurtig ind, men kan somme tider være lidt langsom, men ikke nu.

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 01-05-04 16:45

Hvad er MailMe for noget?

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-05-04 17:58

rednuf> MailMe er en webbaseret mailkonto. Lidt i stil med Hotmail.

Kommentar
Fra : als

Dato : 01-05-04 20:26

IPM> Kan du komme på nu? Jeg kan stadig ikke. Nu har det været sådan siden imorges. Sikke noget hø!

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 02-05-04 10:30

MEGET MYSTISK

Også for mig er det komplet umuligt, at komme ind på MailMe fra min ene PC - men ikke fra den anden. Dette forekommer mig meget mystisk.

Men det skal lige siges, at den post, der sendes og modtages via MailMe på Outlook Express, fungere godt nok.

Det er bare ikke muligt at åbne MailMe's hjemmeside fra min ene PC.

//Knud

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-05-04 10:46

Kan nu se jeg også har problemer med at komme ind fra Mailme - forsiden. Men ikke problemer med at komme ind denne vej http://webmail.mailme.dk/src/login.php?PHPSESSID=2a770e252a273e74476e80fefd301741

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 02-05-04 10:54

1000 tak "grethes" - det virker sørme.

Jeg har, som "als" også skrevet til MailMe om problemet, for når forsiden ikke kan åbnes, kan vi jo ikke administere vores konti.

//Knud

Kommentar
Fra : als

Dato : 02-05-04 12:29

ks9000 og grethes> Jeg har det fuldstændig som jer. Kan ikke logge ind fra forsiden, men må ind via funktioner - kontooplysninger og webmail. Det er bare ikke godt.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 20-07-04 23:18

- - - og nu har Mailme lukket for mails fra bl.a. OFIR.
Mon ikke det er på tide man flytter til en anden operatør - i hvert fald fornyer jeg ikke mit abonnement næste gang. Der har været alt for meget bøvl hen ad vejen med Mailme.
De er ikke så fremme i skoene, som man kan forvente, når man betaler for det.

KS

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-07-04 07:20

Hej ks9000
Har du læst at de har lukke for mails fra OFIR eller hvor ved du det fra?

Jeg afventer lige dit svar så skal du nok få points. Kan sørme se at jeg har glemt at lukke det. Det er normalt ikke min fremgangsmåde.

Accepteret svar
Fra : ks9000

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-04 11:46

Til Als

Jeg har korresponderet med både Mailme og Ofir. Her er kopi af en del af korrespondancen:

> Til Mailme
> Jeg har konstateret, at mails sendt fra OFiR afvises af Mailme.
> Når der sendes til min betalte mailme-adresse (xxx@mailme.dk), får afsenderen fejlmelding retur.
> Jeg har prøvet at sætte mine filtre i Mailme til at modtage næsten alt, men det hjælper ikke.
> Er det med fuld overlæg fra jeres side, at dette sker? Eller hvad mon der er galt.
> Mvh KS

>>Hertil skriver Mailme til mig:
>>Det er fordi deres mailserver er listet i en spamlist, dvs at deres server sender en masse spam ud, og det er helt >>normalt at dette disables i alverdens servere. Ofir kan ikke sende til 85% af alle mailservere i verden lige nu.

<Her er den omtalte fejlmelding, som Ofir-brugeren får:
<This is the Postfix program at host postfix7.ofir.com.
<I'm sorry to have to inform you that the message returned below could not be delivered to one or more destinations.
<For further assistance, please send mail to postmaster.
<If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the message returned below.
<The Postfix program
<xxx@mailme.dk>: host supermxmailme.mailserver.dk[81.19.232.212] said: 550-rejected because 193.0.243.234 is in a black list at bl.spamcop.net 550 Blocked - see http://www.spamcop.net/bl.shtml?193.0.243.234 (in reply to RCPT TO command)

Og her er hvad Ofir skriver til mig, efter at jeg har kontaktet dem:
Kære OFiR Mail bruger.
Tak for din mail.
Vi har lige tjekket op og alt skulle være i orden nu. Skulle der fortsat være problem, så medsend den retur mail med fejlmeddelelsen du har fået.
Med venlig hilsen, OFiR.dk

KS:
Mailme har stadig ikke fjernet deres spærring af Ofir.
Jeg har igen skrevet til både Ofir og Mailme, men de holder nok ferie, eller de ikke gider at svarer mere. De er i hvert fald tavse begge to.
Det skal lige siges, at jeg naturligvis har tjekket en del andre mail-udbydere, og her er intet ivejen. det er tilsyneladende kun Mailme der er bøvl med.
Som jeg også skriver til Mailme, så er det prisværdigt, at de søger at fjerne spam, men efter min mening har de denne gang været lige lovlig streng.
Hvis det fortsætter på denne måde, vil JEG ikke bruge Mailme mere - man ved jo ikke, hvilken udbyder Mailme falder over næste gang.
Efter min mening, burde de i det mindste udsende en mail om deres spærringer af mailudbydere, til deres betalende brugere.

Jeg vil også lige nævne, at jeg har bragt det frem på NG, hvor andre kommenterer det.
Du kan læse mere om her:
Newsgroups: dk.edb.internet.software.mail+news
Subject: Konflikt mellem Mailme.dk og OFiR.dk??
Date: Fri, 16 Jul 2004 09:47:15 +0200

Mvh KS

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-07-04 13:37

Du skal have mange tak for din meget gode oplysning. Det er åbenbart ikke kun Ofir, men også andre som Mailme afviser for af og til får jeg også nogle retur med info i stil med den du har fået. Jeg har en fornemmelse af at MailMe er en enkeltmandsfirma og personen (Erik) bor i London.

Godkendelse af svar
Fra : als

Dato : 21-07-04 13:37

Tak for svaret ks9000.