/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bagpotten er faldet sammen! >hvorfor
Fra : Bragesvej
Vist : 643 gange
50 point
Dato : 01-05-04 11:30

På en forholds vis ny bagpotte er den faldet sammen inden i!
Men hvorfor gør den det efter forholdsvis kort tid, bilen er købt brugt og udstødningen er en walker, nu ikke noget med uoriginalt udstyr det gir jeg ikke en sk.. for (toyota laver ikke selv deres udstødninger

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 01-05-04 12:40

Fordi der dannes kondens.
Jo kortere ture bilen kører jo oftere skiftes bagpotten.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-05-04 15:30

Der jeg arbejder monterer vi en del walker. Jeg synes det tit er reklamation på dem.Men Teil har ret i sit svar.
alimak

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-05-04 16:11

"Jeg synes det tit er reklamation på dem"
er det fordi de falder sammen eller andet?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-05-04 17:34

Det som sker er at det der er inne i udstødningen løsner og ligger og skrangler,også passer de dårligere en andre udstødninger.Det har også hendt at det er blevet huld i dem efter meget kort tid, ca.14 dager.Svejse fejl.
alimak

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-05-04 21:34

Ok, hvor finder jeg en bilig bagpotte til min Toyota previa 2,4Gli fra 92 med 1 kat?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-05-04 20:43

Jo Toyota laver selv deres potter... Men på Previa har der altid været problemer med bagpotten, da den bilver blæst i stykker. Kan kun sige køb en original, da en 2" LARMER meget, men den kan holde til det.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-05-04 07:29

Ok, det er forsent nu, jeg har købt en tess, og den skulle holde fint, (Selv efter toyotas mening) så vi prøver sådan en.

Men nu kommer problemet:

Den larmer meget når jeg køre over et bump (Lyder nærmest som om bagklappen er ved at falde af!)
Lydpotten er det jo ikke, jeg har set de afskærminger rundt om udstødningen efter de sider fast, men larmer lidt når jeg slår til dem, men mener ikke det er det, har set på støddæmperne de ser nye ud, og hopper man inde i ladrummet retter den sig op med det samme, hvad fan... kan det være

Når jeg køre på motorvej, ja så er der intet galt?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-05-04 08:07

Jeg har købt en "Tess" og den nærmest ikke en skid, ifølge "Tess" køber Toyota udstødninger af dem!!!!

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-05-04 08:07

Der skulle selvfølig stå "siger ikke en skid...Godmorgen"

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-05-04 08:10

Ang larmen, den fandt toyota, To varme dæksler (Der sider ved udstødning) var ikke spændt fast, plus jeg selv fand ud af at bagklappen var ude af justering, det blev rettet,og nu kommer der ikke en lyd fra den

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-05-04 08:11

Tak for svaret Teil.