/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
minutprisberegner
Fra : lham
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 01-05-04 05:16

Findes der et sted hvor man ved at indtaste opringers telefonnummer og modtagers telefonnummer kan få vist minutprisen ( gerne kun DK ). Så vidt jeg ved er man på herrens mark med mindre man ved hvilket selskab både afsender og modtager er tilknyttet

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 01-05-04 08:52

det er da lige meget hvilket selskab modtager har
det er den minut pris dit selskab tilbyder der er gældende for dig
som regl en pris til fastnet
og en anden til mobil
samt en anden til udenladsnr.

er modtagernr. dansk men befinder sig i udlandet betaler han/hun fra grænsen og til sin mobil
det kan derfor bliv lidt dyrt at besvare opkald når man befinder si i udlandet

er man selv i udlandet og skal ringe til et andet dansk nr kan det også blive ret dyrt
fordig telefonen ikke befinder sig på dansk net

håber dette var svar nok
så vidt jeg ved findes der ingen beregnings program

Hilsen Bjarne
www.openphone.dk

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 01-05-04 09:01

Hej igen

Det kan ske du kan bruge dette til noget
http://www.teleprisguide.dk

Accepteret svar
Fra : jhvp

Modtaget 50 point
Dato : 09-07-04 15:28

openphone_unlock >> det er ikke helt rigtig

teleselvskabet du har kan meget nemt have
flere forskællige takster efter hvor du ringer
hend. Selvfølgelig er der nogen der har 100%
faste priser men f.eks. TDC fastnet har følgende
priser.

Til TDC's fastnet(Danmarkspris) 25 øre 12,5 øre
Til TDC Mobil's mobilnet 1,60 kr. 82,5 øre
Til Telias mobilnet 1,65 kr. 87,5 øre
Til Oranges's mobilnet 1,75 kr. 87,5 øre
Til Sonofons mobilnet 1,75 kr. 87,5 øre
Til 3's mobilnet 1,75 kr. 80 øre

Og da telefonnr. kan flyttes fra et selvskab til et
andet ja så er man som lham skriver på "herrens mark"

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 10-07-04 06:42

Tak for svaret jhvp.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 14-07-04 22:15

Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen med telestyrelsen skriver dette.

Alle teleselskaber, der udbyder fastnet- eller mobiltelefoni, skal give adgang til
en særlig takstoplysningstjeneste. Her skal man kunne få oplyst opkaldsafgift,
minuttakst og eventuelle andre omkostninger ved at ringe til et telefonnummer.

Nogle af teleselskaberne har etableret en automatisk tjeneste, hvor man indtaster
det nummer, man vil have oplysning om, på sin telefon. Andre selskaber giver
oplysningerne via den almindelige kundeservice.

Takstoplysningen omfatter alle danske telefonnumre, undtagen numre til informations-
og indholdstjenester (service 900-numre), hvor man får særskilt oplysning om prisen.

Jeg har ikke selv prøvet at ringe et sted hed og få taksten oplyst, men jeg prøver
lige at rode lidt videre med dette, for det mindste man skulle kunne få at vide er jo
hvor nummer har selvskab.

MVH.
JHVP