/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Freenet... Andre??
Fra : Draageos
Vist : 430 gange
200 point
Dato : 30-04-04 21:45

Er der nogen der kender til Initiativer i stil med freenet?? (freenet.sourceforge.net/)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-04 21:50

Øh!! Det ville hjælpe lidt hvis du skrev linket korrekt! Skriv www efterfuldt af adressen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-04 21:51

Hvis det er en www adresse?

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 30-04-04 21:57

Det er det ikke så måske skulle jeg bare skrive - http://freenet.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-04 22:19

Umiddelbart lyder det tiltalende og besnærende, men det jo totalt uigennemsigtigt og uigennemskueligt !

Nogen må jo administrere :

Citat
5. The solution

The only way to ensure that a democracy will remain effective is to ensure that the government cannot control its population's ability to share information, to communicate. So long as everything we see and hear is filtered, we are not truly free. Freenet's aim is to allow two or more people who wish to share information, to do so.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-04 22:22

Det er jo ikke open source eller noget. Det giver sig ud for at være et demokratisk net, samlet under én hat. Temmelig selvimodsigende efter min mening.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-04 22:26

Målet : At nedlægge Europæiske software patenter, kan jeg derimod godt gå ind for

..men lad os lige tage de Amerikanske og Øst-Asiatiske med i samme ombæring

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 30-04-04 23:14

Tja.. Nedlægning af Europæiske software patenter er da i sig selv en begyndelse
Jeg kunne nu godt tænke mig at vide om der er nogen der kender til noget lignende med det program som de har?
-> http://freenet.sourceforge.net/index.php?page=download
Jeg har prøvet det selv men det er både langsomt og ustabilt...
Derfor - Er der nogen der kender til noget lignende?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-04 23:33

Tja der er der stadig usenet eller nyhedsgrupper! Så vidt jeg kan se bruger freenet stadigvæk internet gateways, så der vil jo altid være nogle der kan sniffe oplysninger! Jeg har da hørt rygter om at NSA's computere kan decrypte real time.

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 01-05-04 11:45

bummer... men nu regner jeg heller ikke ligefrem med at få NSA på nakken
Tedd, har du et andet forslag eller er der ikke noget for tiden?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 01-05-04 13:02

Ikke hvad jeg ved af! Så skulle det være en bbs uafhængigt af Internettet, eller måske eksisterer det gamle fido net stadigt?

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 01-05-04 17:19

ok.. tak for hjælpen
Hvis der ikke er andre der svarer før i morgen så får du bare pointene

Godkendelse af svar
Fra : Draageos

Dato : 04-05-04 21:43

Tak for hjælpen Tedd... det var da forsøget værd