/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Overvågede mapper i Panther
Fra : U_J
Vist : 972 gange
200 point
Dato : 30-04-04 12:09

Hej

Jeg var først på året til et seminar om Panther. Her viste de, at man kunne lave overvågede mapper, men jeg fik ikke skrevet ned, hvordan man gør (troede ikke jeg ville få brug for det). Men vil gerne nu kunne lave en sådan. Er der nogen, der ved, hvordan man gør.

Hilsen U_J

Accepteret svar
Fra : wahlstroem

Modtaget 210 point
Dato : 30-04-04 12:40

Hej U_J
Prøv at "højreklikke" (CTRL klik) på mappen. Her kan du slå "mappekomandoer til.Når du så næste gang højreklikker på mappen, kan du så se en masse mappekomandoer, til forskellig overvågning. Du kan så også lave dine egne komandoer ved hjælp af AppleScript...

Hilsen
Wahlstroem

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 30-04-04 12:41

Hopper lige med på en "kigger"
/PG

Godkendelse af svar
Fra : U_J

Dato : 30-04-04 15:56

Tak for svaret wahlstroem

Jeg må så lige finde ud af, hvordan man laver en applescript. Jeg vil gerne have indscannede rgb-billeder, der bliver gemt i én mappe til at blive åbnet i photoshop og konverteret automatisk til cmyk og lagt ned i en anden mappe.
Burde det ikke kunne lade sig gøre?

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : wahlstroem

Dato : 30-04-04 16:07

Jo, det burde kunne lade sig gøre. Jeg kigger på det i weekenden, eller mandag, og kommer med koden mandag....
Jeg tror at det kan lade sig gøre direkte fra Photoshop i en "Batch", men det kræver at du hele tiden har Photoshop åben.
Hvilken version af Photoshop bruger du? (CS?)

Hilsen
Wahlstroem

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 30-04-04 17:25

Hej Wahlstroem

Det lyder godt, jeg har ikke fået CS endnu, men kører photoshop 7. Det er ikke noget problem at photoshoppen skal være åben hele tiden. Ideen er at jeg scanner på én mac (MacOS9), og via netværket gemmer billederne ned i en overvåget mappe på den anden mac, hvor jeg vil tjekke billederne af i photoshoppen og evt. retouchere osv. Jeg tænkte at når jeg har scannet et billede og gemt ned i den overvågede mappe, kunne RGB/CMYK-handlingen foregå mens jeg gjorde det næste billede klar til scan ... og mens det blev scannet kunne jeg med det samme tjekke cmyk-billederne i photoshoppen uden først at skulle konvertere fra RGB. Men det kan godt være, at det er bedre, hvis det foregår i Photoshoppen, som du er inde på.

Jeg glæder mig til at se, hvad du finder ud af, det er altid rart, når man kan få tingene til at fungere lidt smartere.

God weekend – og endnu engang tak for hjælpen.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : wahlstroem

Dato : 11-05-04 16:50

Jeg kan desværre ikke få det til at virke fuldautomatisk med Photoshop 7. Her må du bruge den indbyggede Batch funktion.....

Sorry....

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 11-05-04 17:26

Ok – Tusind tak for hjælpen alligevel. Jeg vil prøve at eksperimentere lidt med det.

Hilsen U_J