/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
2 spørgsmål!
Fra : Nick15
Vist : 412 gange
50 point
Dato : 30-04-04 11:02

Hej er det ulovligt at køre med neon lys under knallerten? og hvorfor?

Og er der nogle hp'er (hjemmesider) hvor jeg kan købe resevedele til mig Jog???

Mvh Nick

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-04-04 11:11

Ja - fordi de er blå (forbeholdt udrykningskøretøjer)

Masser af hjemmesider - søg på kandu - søg på google osv.

Kommentar
Fra : Nick15

Dato : 30-04-04 11:13

ja men fks gul eller andre farver en lige blå!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 30-04-04 12:42

http://www.scooterzone.dk/old/link/links.php

Jeg ved ikke hvorfor, men det er i hvert fald ulovligt at køre selv med grønt lys under bilen.......

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 50 point
Dato : 30-04-04 14:49

Det er ulovligt at køre med, da det virker viledende på andre køretøjer. Men det er jo lovligt nok at have på hvis du holder i din have og syntes det er sejt Egentligt burde det også være lovligt på offentlig grund, hvis knallertern/scooteren er slukket...!

Jon - Moped.dk

Godkendelse af svar
Fra : Nick15

Dato : 09-05-04 18:30

Tak for svaret Jon.