/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
En god bog??
Fra : AKZO
Vist : 637 gange
50 point
Dato : 29-04-04 12:17

Jeg efterlyser nogle gode bøger - alle har selvfølgelig forskellig smag det ved jeg godt.
Jeg har læst alle bøgerne i serien om Hulebjørnens klan 2 gange. Jeg er vild med den måde forfatteren udtrykker sig på. For at bogen skal fange mig skal der helst "ske noget" rimeligt hurtigt. Død vold og ødelæggelse har ikke min interesse ej heller for meget kærligheds pladder a' la lægeromaner.
Har nogen nogle gode forslag til bøger eller en side på nettet hvor jeg kan læse lidt om dem, vil jeg blive glad.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 29-04-04 12:27

kommer med et forslag- prøv at læse Helene Stranges Priergaardsslægten den er virkelig god. og så er der Jane Åmunds bøger -Rosamund Pilchers bøger. Som jeg selv har stående i min reol.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-04 12:29

Bare søg under bøger - der er vel 10-20 milloner af dem.

Accepteret svar
Fra : ahtn

Modtaget 60 point
Dato : 29-04-04 13:21

hej AKZO
jeg kan anbefale Leif Panduro og Hans Scherfig. Desuden disse 2 bøger af Irving Wallace: "Den syvende hemmelighed" og "Kun en kender svaret". Og de sidste jeg lige kan komme i tanke om er: Meghan D. Jakobsen "Det tynde øl" og Brian Holm "Smerten Glæden".
Disse bøger er jo meget forskellige og ligger jo nok langt fra Hulebjørnens stil, men det var så mit bud.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-04-04 13:43

Her kommer en med et overraskende perspektiv på genteknologi.
Mirakelgenet af Michael Cordy
På Borgens forlag.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-04 15:27

John Le Carré
John Irving
Paul Auster
Kurt Vonnegut
Tolkien!
Jan Guillou
bare for at nævne nogle

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 29-04-04 15:58

Hej AKZO

The Catcher in the Rye (på dansk: forbandede ungdom) af J. D. Salinger, er en helt fantastisk bog, efter min mening! Den er skrevet i 50'erne, og er uden tvivl en af de mest læste og diskuterede bøger nogensinde. Jeg vil anbefale dig at læse den på originalsproget engelsk, - det er ikke ret svært, og så viser bogens sande udtryk sig helt klart.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 01-05-04 22:39

Hej
Jan Guillou er jeg helt med på - De ti om Hamilton er "spitzen-class" i agent-genren men med et meget social-realistisk bidrag.
Hans historiske romaner om Sveriges tilblivelse (Arn og slægt) er helt anderledes - men gennem-researchede og meget spændende.
Af nye bøger er "Den lukkede bog" et must!!
Og så er (for mit vedkommende) Kafka og Thomas Mann rigtigt omfattende (
KH Karsten

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 01-05-04 22:40

PS
Har AKZO og NOBEL noget med hinanden at gøre?

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 02-05-04 08:57

Hej

Tak for de mange gode bud, jeg har prøvet at læse lidt om næsten alle dem i anbefaler og de lyder gode. Det er noget at ta' fat på! Denne gang syntes jeg det er svært at give point så jeg har brugt "Ælle-bælle metoden"

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 02-05-04 08:58

Tak for svaret ahtn.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 02-05-04 18:19

selv tak og god fornøjelse med bøgerne.
mvh ahtn.