/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
vurdering af bil ønskes
Fra : solgaard
Vist : 572 gange
200 point
Dato : 28-04-04 22:26

Hej alle..

Som i overskriften. kune godt tænke mig at vide hvad min bil vil kunne indbringe i ren handel med privatperson.

Citroen Xantia 1,8i X årgang 93'
bodoux(sikkert stavet forkert)rød
træk
km 310000 men kører rigtig godt

meget pæn men lidt ridser i lak. ikke store ridser men lidt.

ingen rust

Meget velholdt indei.

fejler ingenting.!

håber i vil komme med nogle bud på hvad den vil kunne indbringe

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-04 22:28

Du kan jo prøve at vurdere den inde på www.bilbasen.dk Så kan du se hvad forhandlerne vil give for den. Du kan så lægge 10 - 15000 til for hvad du kan sælge den for privat!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 28-04-04 22:30

Der er flere måder du kan få et fingerpeg om hvad din bil er værd i alm. (privat) handel og vandel.
Gå ind på http://www.dba.dk
Her kan du i første omgang lige prøve at orientere dig om priser på din model og årgang.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : H2

Dato : 28-04-04 22:30

Har du prøvet på www.bilpriser.dk
Hvis du både tager en salgs vurdering og en købs vurdering vil prisen ligge et sted der imellem.
Henrik

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-04-04 22:34

jow tak jeg har prøvet bilpriser mange gange..

men synes ikk man kan regne med dem.

den med dba har jeg også brugt..

men ville bare høre om der var nogen af jer der havde et bud uden at bruge nogen af de link..

ellers tak for det.!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-04 22:38

Tror de fleste ville bruge de links før de kom med et bud!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-04 22:39

Nå bilbasen går kun ned til årgang 94

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-04-04 22:39

Er det ikke i omegn af ca. 28.000kr. -/+ 5.000??????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-04-04 22:48

Det lyder ret højt! Tvivler på du kan få mere en 15-20000 kr

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-04-04 22:50

>>tedd
Lyder sandsynligt......

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-04-04 22:52
Accepteret svar
Fra : LHau

Modtaget 210 point
Dato : 28-04-04 22:59

Nej vil nødig gøre dig ked af det, men ...

Din dejlige bil er trods alt fyldt 10 år og har rundet de 310000 km. Selv om bilen kører godt og stadig ser ungdommelig ud vil en gennemsnitlig privat køber næppe turde at sætte mange penge på højkant ud fra de 10 år, de 310000 km og ingen garanti som hos en forhandler - med mindre du vil give fx. 3 mdr. 100% garanti, så er det dig der løber en risiko.

Hvis bilen virkelig er i så god stand som du siger ville jeg byde dig 8.000, måske op til 12.000 hvis den er nysynet. Så kan jeg køre næsten 2 år før jeg risikerer enten at skulle bruge penge på at syne bilen eller risikere at skulle skrotte den hvis den er for dyr at syne (eller er så træt at det er mere humant at skrotte den).

Så syn den og sæt den til 15.000. Så er der lidt at handle med, og du kan sætte prisen ned hvis ingen vil købe den.

Held & lykke med salget !

Mvh. LHau

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 29-04-04 07:16

Det som på din model (desværre) trækker i den forkerte retning på prisen er bilens(Citroëns) berømte/berygtede hydrauliske affjedringssystem. Det KAN i visse tilfælde komme til at KOSTE MANGE PENGE at reperere. Så vidt jeg er orienteret er det kun deres nuværende C5 som bruger dette system stadigvæk.
Det er KANONGODT når det i bilens "unge dage" er nyt...men når det når bilens pensionsalder (som din jo efterhånden er nået) så er det en "tikkende økonomisk bombe" i STORE REP.UDGIFTER. Det KAN afskrække mange købere til din model.

Held og lykke med salget!!!

MVH
PAlle Jensen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 29-04-04 15:28

hej igen..

den er lige synet her D 23/3-04

grunden til jeg spørger er fordi jeg lige har købt bilen her for 14 dage siden i dag..

men så ser det vel ud til at jeg blevet snydt.??

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 29-04-04 15:28

hov glemte at skrive at jeg gav 19500 for den..

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 29-04-04 15:40

Måske ikke ligefrem snydt..... men det var åbenbart et dyrt køb......

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 29-04-04 15:48

det fatter jeg bare ikk..!

det er nærmest umuligt at finde en xantia til inder 20000 den billigste jeg har set var til 11500 og det var med defekt motor..

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 29-04-04 17:22

Op med humøret!!! Du har jo trods alt en nysynet bil som kan køre i to år uden at skulle til syn igen. Hvis du i den tid ikke får nævneværdige problemer med den har du jo et billigt køretøj med masser af KØREGLÆDE og KOMFORT. Citroën har jo efterhånden fået rettet op på det "dårlige" image det havde for år tilbage. Bare se idag hvor højt de ligger på både de danske og europæiske salgslister. Netop din model har været med til at bringe Citroën opad på det niveau som de befinder sig på idag.'
GLÆD dig over din DEJLIGE XANTIA...der ligger "tonsvis" af gode/behagelige km foran dig!!!

GOD SOMMER!!!

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 08-06-04 21:51

Tak for svaret LHau.