/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Køre gamle PC spil
Fra : Breunski
Vist : 487 gange
70 point
Dato : 28-04-04 21:24

Hejsa.............

Jeg har det problem, at jeg gerne ville spille nogle af min gamle PC spil, som jeg har haft i mange år og som er fundet frem fra de gamle kasser, men de vil ikke køre på min nuværende computer.

Jeg har prøvet at ændre i kompatibilitet til bl.a. windows 95, men det hjælper heller ikke.

Nogen der har en idé til, hvordan jeg får dem til at virke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-04 21:27

Det er meget svært.
Alternativet er at lægge Dos ind på din nuværende komputer i en seperat partition.
Endnu bedre - find en gammel komputer og brug den til de gamle spil.

Der er ikke så meget andet at gøre med gamle spil på en moderne komputer.

Nogen vil og andre vil ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-04-04 21:45

Yes, køb et gammelt hakkebræt i den lokale genbrugscentral og læg DOS 6.2 ind. Så kan du spille alle de herlige gamle spil.

Personligt kan jeg bedre lide de gamle Comodore 64'er spil. Dem kan du imidlertid spille med en af disse simulatorer :
http://www.c64unlimited.net/emulators/emulators.htm

..og masser af spil til dem her : http://www.bhlegend.com/php/show.php3?list=c64

Hvis du tøffer lidt rundt finder du mange flere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 28-04-04 22:18

Det er da irriterende, nu havde jeg lige glædet mig til at skulle spille, Little Big Adventure, og det er ikke mere end et halvt år siden at jeg smed den gamle hakker ud.

Men det lyder som en god idé med det de der c64 spil.....hvordan får jeg det til at virke?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-04-04 23:11

Du downloader en emulator f.eks. VICE (som er en af de bedste) : http://www.viceteam.org/#download

Installerer den og henter så nogle C64 spil. Disse kan så køres i emulatoren, der får din PC til at opføre sig præcis som den gamle brødkasse

Der er masser af hjælp til at installere og køre spil på de links jeg har angivet ovenover. ..ellers må du lede lidt på nettet.

Her er en Dansk side : http://hjem.get2net.dk/stork/c-64/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-04-04 00:35

Man får helt lyst til at få en C64 igen

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-04 00:43

He he

Har en stående - fuldt funktionsdygtig med 10" skærm.

Og den er ikke til salg -

Kan dårligt huske hvordan den virker.

Har i øvrigt også en x86 med dos 2.0 tror jeg nok det er.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-04-04 00:57

Refi > jeg har en e-prombrænder og eprommer til den og den gamle manual med alle adresserne man maskinprogrammerede til, dejlig tid.
Undskyld Breunski, vi kom vist lidt udenfor dit emne her

//bentjuul

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 29-04-04 20:04

Nu har jeg prøvet VICE, og jeg kan godt starte spillene, men jeg kan ikke komme igang med selve spillet, da der ikke er nogen af knapperne på tastaturet, der kan bruges.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-04 20:19

Hmmm

Jeg ville foretrække løsningen med dos - den giver ingen problemer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-04-04 20:28

Du har vel :

Kode
Country=045,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys

..i din config.sys ? ..og :

Kode
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850
lh keyb dk,850,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys

..i autoexec.bat ???

I egenskaber for din VICE ikon : Egenskaber->Program->Avanceret->Brug aktuelle MS-DOS konmfiguration

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-04-04 20:29

Win98 SE ...!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 29-04-04 21:12

Jeg har windows xp

Accepteret svar
Fra : lyhne1

Modtaget 70 point
Dato : 01-05-04 01:28

jeg en c64 emulator med ca. 300 spil, aner ikke om de virker, men smid din mail, så får du de spil+emulator, du vil have..

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 01-05-04 01:29

hovsa, glemte at skrive "jeg har"

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 01-05-04 22:38

Jeg har desværre ingen mail, som kan modtage store filer. Jeg har kun de gratis, og der kan ikke være så meget

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 02-05-04 00:11

Jeg tror såmænd kun selve emulatoren fylder ca 400 kb. så kan vi jo bare klare spillene et ad gangen

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 02-05-04 16:57

så prøv på breunski@sol.dk

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 04-05-04 10:53

har vi løst det Breunski??
Fik du det til at virke??

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 06-05-04 14:51

Nej, jeg kan stadig ikke få spillet til at gå igang. Det bliver loadet, men ingenting virker når jeg trykker på tastaturet

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 06-05-04 17:00

Tak for svaret lyhne1.