/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
ondt i ryggen.
Fra : nejrup
Vist : 867 gange
50 point
Dato : 28-04-04 16:15

hvilken alt. beh. skal man vælge når man har ondt i ryggen, muskel trækker ryggen skæv, har prøvet kiroprakterl, men kort.

Accepteret svar
Fra : eskild8720

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-04 16:26

Hej nejrup
Meld dig på et ryghold(gymnastik) hvor du både styrker/afspænder dine muskler.Du kan også gå til svømning +sauna.Du kan også give dig selv noget hjemmezoneterapi ,du skal trykke/gnide dig på begge indersider af dine fødder fra hæl følg svangen videre op til hvor knoglen fra storetåen begynder.Hver gang du kommer til et punkt som føles som en lille ært,så massere dette punkt godt da det er affaldsstoffer som skal løsnes(det er dem som giver blokeringer/smerter)bagefter drik godt med vand så affaldsstofferne kan komme ud af kroppen.prøv om det kan hjælpe dig.
eskild

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-04-04 16:55

du kan lave nogle rygøvelser.
du kan gå til Nautilus, der får man nogle øvelser, der styrker din ryg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-04 17:33

Tænk på at mavemusklerne aflaster ryggen.

Kommentar
Fra : sacha

Dato : 28-04-04 17:55

Du kunne evt. prøve kranio-sakral terapi, det løsner blokeringer i kroppen. Ellers prøv at finde en der kan noget shiatsu det har jeg selv haft glæde af.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-04-04 18:43

jeg tror det bedste er at besøge en fysiotreapeut, jeg går hos en sådan en gang om ugen fast, hvis jeg stopper er fan gal med ryggen, så jeg vil foreslå dig prøv det.

mvh
per

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-04-04 18:58

Helt klart fysioterapeut.
Du kan tage en snak med en, det koster ikke noget at få et godt råd.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 28-04-04 19:03

Du skal opsøge en Kineser, som kan udføre Tui-Na-massage. Det er yderst effektivt. Jeg kender en kvinde, som var sygemeldt mindst en måneds tid,hvert år. Hun fik alle mulige behandlinger. Men intet hjalp. Til sidst blev hun indstillet til rygoperation og fik at vide at der var ca fifty - fifty chance for bedring - eller det modsatte.
Hun opsøgte så en "kineser", som sagde at hendes ben ikke var lige lange, hvilket hun da godt vidste - det havde de jo aldrig været. Han gjorde dem lige lange - fik det ene ben ned på plads. Hun fik 7-8 behandlinger og har ikke haft ondt i rygen siden. Det er nu 6 år siden.

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 30-04-04 10:22

hvilken kineser, ? der er så mange af dem, kan vi komme det det lidt nærmere.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 01-05-04 01:05

Den kineser jeg snakker om, arbejder i København - på Gammel Kongevej. Men der er andre rundt omkring. Kig efter nogle som udfører kinesisk massage.

Godkendelse af svar
Fra : nejrup

Dato : 01-05-04 13:24

Tak for svaret eskild8720.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 02-05-04 17:46

selv tak
håber at det kan hjælpe dig
eskild

Kommentar
Fra : Fie1

Dato : 23-07-04 00:31

Hej, jeg har selv haft samme problem og jeg kan varmt anbefale kranio-sakral behandling, du kan med fordel opsøge en fysioterapeut som er uddannet sakralbehandler. efter egen erfaring behandler alm fys. bare symptomerne...tager ikke årsagen med problemet vender ofte blot tilbage efter nogen tid. Kranio-sakral behandleren er din "fødselhjælper" til at åbne for de følelser som er årsag til smerten.
Fie

Kommentar
Fra : peptalk

Dato : 04-02-11 10:35

kiropraktoren prøver at flytte skelettet uden at løsne musklerne først. det er en meget hård behandling. Prøv hellere akupunktur i århus. Mielczarek.dk fx