/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Lån i Sverige til en lejlighed
Fra : Rao
Vist : 685 gange
50 point
Dato : 28-04-04 15:43

Er der nogen her der ved, hvilke banker, kredit foreninger eller investerings selskaber, der har den billigste rente, hvis man skal låne penge til en lejlighed i Sverige?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-04 16:03

Det skal du nok undersøge lokalt der hvor du vil købe.
Men der er jo ikke bare at gå i en bank som udlænding og sige -jeg skal lige låne.

Deres procedurer er ikke anderledes end her - dvs. arbejde, lønsedler, gift, ugift, børn osv.

Din økonomi bliver gransket nøjagtig ligesom her (ved det fra Tyskland og det er ikke anderledes andre steder)

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 28-04-04 16:44

tag lånet herhjemme, renten er lavere og der er en kæmpe kursfordel!

Hvis banken ikke vil tillade dette, overvej da at udnytte friværdien, hvis der da er en sådanne og på den måde optage lånet i dk.

Kommentar
Fra : tunedk

Dato : 28-04-04 18:01

Prøv SEB.dk det er en svensk bank i DK.
Jeg har selv lånt penge i BG bank til køb af hus i Se.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-04-04 20:48

http://www.nordea.se/lan/bolan/index.html

Nordea's svenske del - kig lidt der

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 14-07-04 11:16

Jeg har talt med Svensk Nordea, men deres renter er meget høje, indtil videre er SEB i Sverige den bedste, deres rente ligger på 4,5 for top lån og 4,1 på det almindelig lån. Nogen der kender andre tal fra andre steder?

Accepteret svar
Fra : gr8

Modtaget 50 point
Dato : 30-07-04 10:29

kig på den her site http://www.bovision.se/ og klik på kalkyl, der kan du se renter fra forskellige banker og kontake den bank du kan se er biliig.

Godkendelse af svar
Fra : Rao

Dato : 02-08-04 16:04

Tak for svaret gr8.