/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
risiko ved veksling
Fra : scandinavia
Vist : 345 gange
10 point
Dato : 28-04-04 14:06

hvordan er risikoen for handel mellem danske og tyske virksomheder hvad angår veksling? så vidt jeg ved er begge valutaer bundet til euroen?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-04 15:23

Risikoen er vel at nogle ikke føler sig bundet til en officiel kurs
og forsøger at tjene lidt mere på handelen.
Dessuden kan man jo lave gebyrer oveni.

Kommentar
Fra : jzd

Dato : 28-04-04 15:24

Spørg altid først om vekselkursen, og pas på gebyrer!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-04-04 15:47

> scandinavia
.. er begge valutaer bundet til euroen?
Nej i Tyskland har man indført euroen (DM er forlængst udgået).
Så er det bare at håbe at kursen er i "bund" når der skal købes, og i "top" når der skal veksles. Alternativt kan man jo aftale, at der skal faktureres og betales i DKK.
/PG

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 10 point
Dato : 28-04-04 18:25

Nu er kronekursen altså bundet til euroen, spillet ligger mellem 7.44 og 7.46 for en euro, så der skal være tale om rigtig mange penge før kursforskellen kan mærkes.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : scandinavia

Dato : 29-04-04 09:17

Tak for svaret ellebye.