/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Smith´s venner
Fra : Darryl
Vist : 1230 gange
20 point
Dato : 28-04-04 13:09

Hejsa, jeg kunne godt tænke mig at vide alt om Smith´venner, altså alt hvad i ved. Er det en sekt/frikirke, og hvem startede Smith´venner, og alt sådan noget...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-04 13:30

Du kan læse om Smiths venner her http://www.dci.dk/da/dnd/dnd50/uvenner.htm

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-04 13:35

Hvis du søger på google "Smiths venner" er der mange links om emnet.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 28-04-04 14:12

ja google er et godt program - har fundet mange ting der

Kommentar
Fra : Darryl

Dato : 28-04-04 15:17

Jeg siger mange tak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-04 15:20

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål kunne du så ikke lukke det ved at acceptere et svar.

Kommentar
Fra : renevk67

Dato : 04-03-05 19:25

Miths venner er også kendt som mormonerne. De kan anses for at være en sekt og ikke for at være kristne.
Det skyldes at for at være en kristen skal man tro på Jesus. Men for mormonerne er det ikke nok at tro på Jesus for at blive frelst, her skal man også være en del af deres organisation. Det svarer i grove træk til Jehovas Vidner.
Man kan altså sige at en kirke som kræver medlemsskab af kirken før frelse kan opnås er en sekt ( mormoner og Jehovas vidner). Men en kirke som klart siger at det er troen der er afgørende, og ikke stedet hvor man går til Gudstjeneste, ikke er en sekt men en kriten kirke (pinsekirken, baptistkirken, im, lm).

Kommentar
Fra : Sildre

Dato : 11-03-05 21:51

renevk67 skriver : Miths venner er også kendt som mormonerne. Dette er ikke riktig. Smiths venner er desverre en norsk sekt, som har mange tilhendere verden over.