/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Mini ål ?
Fra : Elina87
Vist : 546 gange
10 point
Dato : 28-04-04 10:57

Da jeg igår købte tre nye slørhaler til mit akvarie, hoppede der en lille ål, på knap 5 cm, nedi som jeg først opdagede da jeg var hjemme. Nu vil de fleste nok sige: Kør tilbage med den, men akvaristen ligger 45 km fra mit hjem.
Bare fordi den hoppede nedi ved et uheld er det ikke ensbetydene med at den bare skal skylles ud i toilettet! Den er jo også levende og har ret til et liv.
Derfor vil jeg gøre mit bedste for at holde denne i live !

Kan den leve sammen med slørhaler?
Hvad spiser den?
Er der nogen særlige ting man skal gøre med disse skabninger? (temp., planter etc.)

Håber virkleig nogen vil hjælpe, for Birgers skyld !

Knuzz
//Elina87

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 11:00

Er du sikker på at det er en ål og ikke en igle?? igler æder fiskene
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Elina87

Dato : 28-04-04 11:02

Jeg er sikker på at det er en ål. Jeg spurgte damen i butikken fordi jeg syntes at de så underlige ud. Hun sagde det var en ...... ål.
...... står for et navn jeg ikke kan huske...

Knuzz
//Elina87

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 10 point
Dato : 28-04-04 13:15
Kommentar
Fra : jbg

Dato : 28-04-04 14:05

Hvis der er en Kuhlii ål, så er der ingen problemer.... de kan dog godt lide at forsvinde af og til (de graver sig ned) så fortvivl ikke hvis den en dag er væk

Godkendelse af svar
Fra : Elina87

Dato : 28-04-04 20:20

Tak for svaret CLAN. Virkelig en god side som jeg kan anbefale til alle andre der har fisk eller overvejer det !!!

Knuzz
//Elina87

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-04-04 08:49

Velbekomme... held og lykke med den "lille"
Takker for points