/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
fiskerne af hans kirk
Fra : janni_s
Vist : 1113 gange
200 point
Dato : 28-04-04 10:37

jeg er ved at skrive danskopgaven 1.g, og har valgt at skrive om hans kirks roman fiskerne. Jeg tænkte på om der var nogle der måske har læst den og kan komme med et par hint om hvad hans formål med bogen er.
Og om der er nogle der ved lidt om indre mission. hvor udbredt var det i starten af 30'erne?!
på forhånd tak, ved godt det er et lidt kavt spørgsmål..
/janni_s

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 210 point
Dato : 28-04-04 11:04

Hva betyder kavt?????
Er det et nudansk/gammelt dansk ord?
Undskyld, det har egentlig intet med spørgsmålet at gøre, men jeg skal nok lige tjekke mine Hans Kirk- noter.
Det er en meget spændende bog.

har fundet et link til en spændende og omfattende analyse af bogen
http://www.dyvendal.dk/hk/analyse.html

Go' arbejdslyst
Frieda

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 28-04-04 11:28

hehe kavt... det er trælst, agtigt underligt.. øhh kan ik forklare det er bare kavt.. hehe det er måske nok kun noget vi bruger heroppe i nordjylland så...
men tak for den gode side :D
/janni_s

Godkendelse af svar
Fra : janni_s

Dato : 28-04-04 11:28

Tak for svaret frieda.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-04-04 11:34

Altid glad for at lære nye ord

Ja, jeg synes også analysen var god.

Held og lykke med din analyse

frieda