/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
omdreningstæller til suzuki k50
Fra : mikkelgj1
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 28-04-04 08:27

Hvordan skal jeg tilslutte min omdreningstæller til min k50'er?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-04 14:14

Hvis det er en ny du har købt må det stå i monteringsvejledningen.
Ellers skal du have fat i en værkstedshåndbog - evt på biblioteket.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-04 17:10

Ja omdrejningstælleren skal være født til 6 Volt, derudover skal du have batteri og ensretter og en finsikring på 100MA på knallerten.
Hvis du sætter ledningerne forkert på, vil omdrejningstælleren fise af, før du kan sig hov.
Ensretteren og batteri har du jo på hvis du har blinklys, de skal sørge for at spændingen ikke komme over 6 Volt.
Farvekoderne afhænger jo af hvilken model du har købt, men omdr.tælleren skal jo have + og minus(stel) og en impulsledning der har sikringsholderen med den 100 Milliampere sikring indskudt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 29-04-04 21:59

Jeg har netop started Yamsen idag, hvor jeg havde monteret omdrejningstæller efter Thansens instruktion. Den virkede efter hensigten, og k50 er vist ikke så langt fra fs1, så følg denne instruktion...
Men gør det for helvede rigtigt, og husk for guds skyld en sikring!

Godkendelse af svar
Fra : mikkelgj1

Dato : 02-05-04 11:45

Tak for svaret pallebhansen.
            du er den bedste

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-05-04 16:07

Selv tak.
Nå den bedste, det ved jeg nu ikke, jeg kender da nogle stykker der er rigtig gode, og jeg var da heller ikke god nok i dit spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/39539
VH Palle Hansen