/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Program der tæller op
Fra : k_m_s
Vist : 2177 gange
200 point
Dato : 27-04-04 18:41

Hej Alle

Afledt af et andet spørgsmål her i "andet internet" er jeg ude efter et program der kan tælle op. Det drejer sig om år det skal kunne vise. Det skal sættes til at tælle op fra en dag i forrige år, og så bare tælle opad. Det skal starte op med win, og skal derfor også tælle op når pc'en er slukket. Jeg har ikke kunne finde noget i svarene til det andet spørgsmål.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-04-04 18:43

Øhhh, er det ikke det der hedder et ur??

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 210 point
Dato : 27-04-04 18:59

Hej
Der er mange muligheder her...
Jeg ved ikke lige hvad resultatet skal burges til men det letteste er vel at optage en lille macro i Excel som er meget god til at regne på tid.
Herefter kan du erstatte din refference færdi med dags dato. Så skulle den vel køre.
Det er vel bare et "hvorlænge har jeg levet ur...".
Hvis du vil konvertere det til et seperat program er det muligt direkte med VBA.
god fornøjelse
benjamin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-04 19:01

På ftp://hirsenet.dk/ ligger der lige nu en datoberegning og en tidtagning.
Er det sådan en du vil have.
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-04-04 19:03
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 19:04
Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 27-04-04 19:05

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Lige da jeg havde sendt spørgsmålet kom jeg til at tænke på at hvis jeg lavede det i Excel kunne jeg få det som jeg ville have det. (og lære noget).

Så tak for det. Med hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-04-04 19:10

Hov K_M_S

Nu fandt jeg den jeg selv bruger. Du skal lige opgtadere den her:

http://www.contactplus.com/products/freestuff/count.htm

Programmet kan bruges til at tælle både op og ned. F.eks. hvor mange dage, timer osv der er til din XX-års fødselsdag - eller du kan få det til at tælle hvor lang tid siden det er fyldte 5 år.
God fornøjelse. Jeg bruger det selv

mvh
Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-04 19:11

Den jeg lagde "datoberegning " er lavet i access og opskriften står der også.
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-04-04 19:21

Hej emesen.
Jeg skulle lige prøve og om det var noget jeg kunne bruge, men jeg ikke åbne den. Der sker ikke en DYT når jeg klikker på den.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-04 19:26

Øh den skal hentes og så åbnes kræver vist nok access 2000
Det tænkte jeg ikke lige på

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-04-04 19:29

Jeg har access 2000

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-04 19:34

Franksp - men den er til at skille ad.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-04 19:36

jeg laver lige et spørgsmål i smalltalk

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 28-04-04 06:50

Hej Franksp.
Dit link var så godt så jeg har brugt det, det kunne lige det jeg var ude efter. Så sparer jeg tid på at lave det selv, (og får et NOGET flottere udseende) Jeg har bare lidt problemer med at få vinduet til at have den samme størelse når jeg åbner pc'en igen.

Så du skal have nogle point, men hvordan gør jeg det når spørgsmålet er afsluttet???

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : MadsHaupt