/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Fastgøring af baggrund.
Fra : Helvig
Vist : 637 gange
50 point
Dato : 27-04-04 10:18

Hvordan monterer/fastgører man sådan en baggrund, man kan købe i dyrehandlen?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-04-04 10:35

Tape, eller små klæbepuder.

Hvis di akvarium står helt op af en væg, kan du montere baggrunden på væggen, da dette gør det lidt nemmere at får baggrunden, spændt helt ud så man ikke kan se "rynker"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 11:32

Jeg har brugt bred klar tape. Mit akvarie er i aluminiumsramme, så jeg gjorde det, jeg klæbede først en stribe fast på oversiden af rammen, holdt baggrunden stramt op til og buggede så tapen ned på plads. Er det et stort akvarium kan man med fordel være to om denne proces. Dernæst klæbede jeg på tilsvarende måde siderne fast. I bunden er baggrunden slet ikke klæbet til, da der jo ligger sten og 'skygger' og der kommer sjældent 'falsk' lys nedefra.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Elina87

Dato : 29-04-04 10:07

Jeg har brugt tape. De fleste akvarie baggrunde som man kan få i dyrehandelen er for det meste ud af plastic. Derfor kan du uden at tvivle på om det går i stykker komme tape på bagsiden af baggrunden og fastgøre denne til akvariet.

Men du skal huske at baggrunden skal sidde helt tæt til bagsiden. Ellers ser det ikke pænt ud i akvariet.

KnuzZ
Elina87

Kommentar
Fra : Helvig

Dato : 29-04-04 11:40

Da jeg monterede den første gang, var der vand på glasset, så lå den meget tættere på glasset, og farverne på baggrunden, var meget lysere og flottere. Så jeg gjorde baggrunden våd med en klud, og fastgjorde den som den film, man kommer på bilruder. Men efter et par dage, gik den mere og mere fra. Det så ikke godt ud, så nu sidder den med tape. Det er ikke så pænt som før.

Kommentar
Fra : Niqo

Dato : 29-04-04 18:11

hey Helvig .

du skal først måle hele din bagside på akvariet, altså : højten og længten .

derefter går du til dyrehalderen og for klippet en baggrund ud i de præcisse mål. derefter mår du kommer hjem sætter du din baggrund fast med tabe i alle 4 sidder, det er nok til det holder i mange mange år ;) .

Held og lykke med det

hilsen Niqo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-04-04 18:18

Nigo -> Dét er da ikke noget man behøver at gå til dyrehandleren/akavaristen for at få klaret. Alle har da et måle bånd og en saks

Som sagt : Det går lettere, hvis man er 2 om det

</MOLOKYLE>