/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Password i Win XP PRO
Fra : Smukke_Ole
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 27-04-04 09:18

Jeg har for en tid siden installeret XP PRo hos en ven. Da jeg var på besøg i går, fik jeg at vide, at XP ganske umotiveret pludselig er begyndt at komme med en melding om "dit password udløber om X dage, vil du ændre det ?"
Jeg har ikke sat XP PRO op med password.
Hvad er det for et password, og hvordan kommer man uden om det ?
Det udløbet nu om 8 dage, så en hurtig tilbagemelding vil blive påskønnet.

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : barneyboy

Modtaget 110 point
Dato : 27-04-04 09:30

Ved ikke om du mener et password for at komme ind i windows..i det tilfælde så go ind i kontrol panel, bruger konti, gå ind på administratoren og ændre paswordet(fjerne det)....derefter kan du gå ind den der hedder "Skift måden, hvorpå brugere logger af og på" derinde kan du fjerne fluebenet i "brug velkomstside" så burde computeren starte og gå direkte til windows...Ved ikke om det var dette der var problemet..

-barneyboy

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-04-04 09:40

-> barneyboy

Det ved jeg heller ikke: det fremkommer lige efter den blå side, hvor der står "Velkommen"

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-04-04 09:46

Det kunne eventuelt være aktivering der menes, det vil sige at man skal aktivere sin licens inden et x antal dage ellers kan man simpelthen ikke bruge XP mere.

Der sker i hvert fald ikke noget at aktivere sin licens to gange, ellers står der blot at den er aktiveret.

ellebye

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-04-04 10:10

Hej smukke_Ole

Jeg oplever det samme på mit arbejde hvor jeg står som administrator og det er kun på min adm. konto den gør det. Jeg blev enig med mig selv om, at det var for en sikkerheds skyld, hvis nu nogen skulle "lure" mit password, så jeg sætter pris på dét.

// Toupie

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 27-04-04 10:20

Hmm dette har jeg også oplevet men det hjalp også det jeg aktiverede det.....du kan kontakte mig på Messenger hvis du vil vide mere. danhauge@12move.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-04 10:46

Fra hvilken CD har du installeret XP - Er det fra en du har medbragt, en din ven selv har erhvervet eller er det blot fordi han/hun har fået ny maskine og du bruger CDen fra den gamle.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-04 13:10

Prøv at gå ind under Kontrolpanel og brugerkonti! Klik på hans konto og der vil komme et punkt op med administration af gemte adgangskoder. Et eller anden konto der har fået fjernet flueben i Password aldrig udløber!

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 10-05-04 17:17

Det er en sikkerhedfunktion i windows som gør at folk skifter deres passwords regelmæssigt. Det kan så evt. bare 'ændres' til det samme. Hvis der ikke er angivet noget password ved installationen vil passwordet blot være 'blankt'

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 12-05-04 10:16

Tak for svaret barneyboy.