/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SKAL ALTID KLIKKE PÅ OK FØR XP STARTER O~
Fra : mikkelsmail
Vist : 444 gange
50 point
Dato : 26-04-04 23:11

Jeg syntes det er irriterende ALTID at skulle klikke ok før XP skal starte op ... Hvordan fjerner jeg det sådan at den bare starter op automatisk ... Der står kun mig som administrator i brugerkonti ...?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 23:15

I brugerkonti vælger du

Skift måden, hvorpå brugere logger af og på

Derefter fjerner du fluebenet i "Brug velkomstsiden"

Kommentar
Fra : mikkelsmail

Dato : 26-04-04 23:20

Ok har fjernet flueben i "Brug velkomstsiden". kan se Jeg står som computeradm. men der er også en konto der hedder ASP.NET Machine ... Hva er det ...? Skal den være der eller ...?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 23:23

Hmm, der spørger du om mere end jeg umiddelbart kan svare på

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 23:33
Kommentar
Fra : Planken

Dato : 27-04-04 06:34

asp.net er en konto som du skal slette men der bliver spurgt om du vil gemme indstillingerne det skal du svare ja til så skulle det være ordnet
håber du kan bruge dette svar

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-04-04 17:58

Der skal da være flueben i "Brug velkomstsiden", for at blive fri for logindfeltet.
asp kontoen gør ingen skade, den er jo beregnet til at skabe forbindelse til fjernskrivebordet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelsmail

Dato : 28-04-04 14:37

Uanset om jeg fjerner eller sætter flueben i "Brug velkomsiden" så skal jeg stadig klikke på ok for at kunne åben Xp ... ? Det er sgu træls ... Så problemet må siges ikke at være løst endnu :0(

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-04-04 16:48

For at aktivere automatisk logon på Windows XP, skal maskinen være stand-alone eller Workgroup baseret. Er den, eller har den været en del af et domæne-netværk virker det muligvis ikke. Gør følgende :

01. Klik på Start knappen
02. Klik på Kør og skriv: control userpasswords2 (husk 2-tallet !)
03. Klik på OK
04. Vælg fanebladet Brugere
05. Fjern fluebenet i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at..."
06. Klik på Anvend
07. I menuen "Log på automatisk", angiv her Brugernavn og Adgangskode
08. Klik OK
09. Klik på Start knappen igen
10. Klik på Kør og skriv: control userpasswords (uden 2-tallet !)
11. Klik på "Skift måden hvorpå brugere logger af og på"
12. Afmarker punktet "Brug velkomstsiden"
13. Afmarker punktet "Brug hurtigt brugerskift"
14. Klik "Anvend Indstillinger"
15. Genstart computeren

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=314493
http://home19.inet.tele.dk/vikinger/XP/Inaktiver.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelsmail

Dato : 02-05-04 20:07

Hej Palle Hansen ... Lyder som en god idé, men kan ikke skrive userpasswords2 ... det virker simpelthen ikke ... ? Probelmet er stadig ikke løst ... :0( .... Hva gør jeg ....?????

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 02-05-04 20:57

Prøv at ændre dit password igen til ingenting og brug musen til det! Det kan være den tolker enter knappen som ok?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:08

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 15:42

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-04 08:54

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-05 23:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : mikkelsmail

Dato : 20-01-06 15:14

Tak for svaret tedd.