/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Min Mandrake 9.2 boot virker ikke!
Fra : CiberAmigo
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 26-04-04 20:12

Jeg har installeret Mandrake 9.2, men jeg kan ikke få den til at boote. når jeg tænder Pc'eren står der:
PCI Device Listing
9 A 9 A...så der der faktisk 9 A på resten af skærmen.

er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få indstillet boot'en rigtigt?

Med venlig hilsen

CiberAmigo

Kommentar
Fra : smut

Dato : 26-04-04 22:03

jeg har da et forslag men jeg ved ikke om det virker du skal nulstille din bios der skal sidde en lille jumper på dit bundkort der hedder CLEAR CMOS den skal flyttes det kan du se i din instruktionsbog til dit bundkort du kan måske også bare nøjes med og pille dit batteri ud og så sætte det i igen så burde din bios være nulstillet jeg ved ikke om det virker men prøv der kan ikke ske noget ved det

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 26-04-04 22:42

Jeg havde BIOS batteriet ude, det hjalp desværre ikke, stadig samme melding.

Jeg er forresten ret grøn, med Linux, Mandrake er mit første forsøg, men det skal nok lykkes.

Jeg har læst noget om at der er to to slags bootprocesser med Linux, og jeg tror at jeg er kommet til at stille maskinen på den, som ikke er automatisk.
Noget med at jeg skal boote fra CD eller diskette, kan det passe?

Med venlig hilsen
CiberAmigo

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-04 23:07

Jeg ved ikke meget om linux, men faldt over denne vejledning, den kan du måske bruge....
http://www.linuxbog.dk/friheden/bog/installmandrake.html

//bentjuul

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 03-05-04 21:49

Der var ikke rigtig nogen at svarende der virkede, så jeg har hentet Mandrake 10.0 og installeret den.
Jeg havde ellers håbet at klare den, så jeg kunne lære lidt mere om Linux.

Godkendelse af svar
Fra : CiberAmigo

Dato : 03-05-04 21:53

Tak for svaret bentjuul.