/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
"Lan over internet"
Fra : grovfugl
Vist : 634 gange
50 point
Dato : 26-04-04 14:50

Hejsa. Jeg har et gammelt børnespil, der kun virker over et lokalnetværk. Der er ingen mulighed for at skrive bestemte ip'er. En pc'er er server, en anden klient og de to finder på en eller anden måde hinanden. Fordi de ved, hvor de skal kigge, tænker jeg. Nu er spørgsmålet, om det kan lade sig gøre at efterligne et lokalnetværk over internettet, sådan at man trods afstanden kan få spillet til at tro, at her der altså tale om et lille lokalnetværk?

Det skulle man tro, at man kunne. Grovfugl

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 26-04-04 14:56

Jeg vil gætte på at det skyldes at spillet bruger IPX-protokollen til at "tale" sammen over. Tilføj den til din netværksopsætning og prøv om det ikke passer.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-05-04 07:34

Du skal bruge et VPN system for at danne "lokalnet" over Internet forbindelser.

Hvis i begge har en router som kan konfigureres til VPN, så er det den billigste løsning for dig. Ellers så er VPN nok en lidt stor mundfuld at begive sig ud i for et "gammelt" børne spil.
VPN er imidlertid den eneste metode til at emulere lokalnet over en routet netværksforbindelse, som internet eller må betegnes som.

mvh. Per

Accepteret svar
Fra : shb

Modtaget 50 point
Dato : 08-05-04 20:12

Du kan evt. prøve programmet BattleLAN som kan hentes her: http://www.koreus.com/modules/mydownloads/visit.php?lid=21

Godkendelse af svar
Fra : grovfugl

Dato : 24-05-04 15:49

Tak for svaret shb.