/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvad er dette?
Fra : Fattig
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 25-04-04 20:44

Når jeg læser mine mails popper der et vindue op hvor der fx. står:
Tjeneste Messenger.
Meddelelse fra sunny21 til 195.215.xxx.xx. den 4/25/2004.
If you would like to se picture from me without my slip look at my homepage.
HTTP://www.sunny.bz
Hvad går det ud på???

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 25-04-04 20:46

Det er sikkert en virus.
Jeg vil anbefale dig ikke at åbne mails, hvor du ikke kender afsenderen.

Slet dem hurtigs muligt.......

Mordex.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-04-04 20:49

Det er blot en form for spam på en anden måde. Nu du har en direkte adresse så gå ind i din firewall og bloker adressen.
Ellers er "meddelelsen" formentlig ganske uskadelig men ret irriterende.
Alternativet er at deaktivere din messenger.

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 25-04-04 21:03

det er ikke den messenger....
kontrolpanel --> administration --> tjenester --> find messenger ---> højreklik og vælg egenskaber ---> under starttype sætter du den til deaktiveret....

Få dig evt. en firewall....

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 25-04-04 21:05

Bruger du windows XP er her http://www.microsoft.com/danmark/security/firewall.asp en guide til at aktivere den indbyggede firewall

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 25-04-04 21:06

Beskrivelse af tjenesten messenger.....
Overfører net send- og meddelelser fra tjenesten Alerter mellem klienter og servere. Denne tjeneste er ikke tilknyttet Windows Messenger. Hvis denne tjeneste stoppes, overføres meddelelser fra tjenesten Alerter ikke. Hvis denne tjeneste deaktiveres, vil tjenester, der er direkte afhængige af den, ikke starte.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 25-04-04 21:12

http://grc.com/stm/shootthemessenger.htm
Det her program skulle fjerne messenger popups!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-04-04 21:50

Jo den er den messenger jeg mener.
Jeg fik en overgang næsten dagligt en meddelse fra et firma i usa om et og andet jeg kunne købe, men efter at have deaktiveret messenger har jeg ikke fået flere.
Så det er måske ikke engang nødvendigt at blokere adressen, eller installere programmer til at fjerne disse popups.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-04 23:09

..eller se her : http://www.popup-killer.info/messenger-spam/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-04-04 23:41

Som det så ganske glimrende står beskrevet i linket fra Molokyle, er der ingen specielle grunde til at købe sig ekstra software, hvis det udelukkende drejer sig om spam via messenger.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-04 23:47

Ikke for at spamme dette spørgsmål, men ellebye ; kig lige på dette og sig mig om jeg ta'r helt fejl : http://kandu.dk/dk/spg/39215

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 26-04-04 00:13

Disse programmer til at fjerne det med er ofte fyldt med snavs....

Brug vejledningen her http://www.kandu.dk/dk/spg/39274#401379 eller tag molokyle's engelske vejledning...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-04-04 00:35

Jamen det her I begge fuldstændig ret i. Det har jeg da også selv, det var blot ment som selve messengerfunktionen man satte ud af kraft ved at undlade at kører den op i start, og dermed undgå at der blusser en meddelse op på skærmen.

Ikke for noget, men det giver et lille hop i een, når der lige pludselig kommer en reklame for et firma der tilbyder penis-forlængelse.

Jeg tror jeg fik ca. 10 af den slags før jeg fandt ud af at slå messengerfunktionen fra.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 28-04-04 11:43

Tak for svaret tedd. Jeg prøver at følge dit forslag.