/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Brændstofpumpe til Bukh diesel motor
Fra : Camillasmoster
Vist : 1726 gange
50 point
Dato : 25-04-04 01:15

Min far har en Bukh diesel 10 h motor i sin båd.

Men der er kommet en revne i brændstofpumpen.

Han søger derfor en "ny" brændstofpumpe - gerne fra en skrothandler (Bukh traktor)

Er der nogen, der har kendskab til en sådan?

MVH
Camillasmoster

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 25-04-04 07:13

Hej Camillasmoster
Først vil jeg lige sige, at det jo desværre ikke er den billigste stump på Bukh.
Den kan købes hos Åbenrå Motorfabrik der har overtaget Bukh. http://www.bukh.dk/
Jeg læser dog mellem linierne at den helst skal være brugt.
Du kan sikkert få en brugt hos skibsophuggeren Fornæs Aps i grenå. http://www.fornaes.dk/ Der findes masser af Bukh motorer der bruges som lysgeneratorer i de kuttere/skibe der bliver hugget op.
Der er også ophuggere i både Odense og Frederikshavn, men dem har jeg ikke lige kunnet finde på nettet.
Ellers er der den mulighed at henvende sig til de motorreparatører der ligger i forbindelse med lystbådehavne.
Du kunne have nøjedes med at sætte spørgsmålet under fritidssejlads.
Held og lykke
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-05-04 18:17

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-05-04 18:26

Tak for svaret dabj.