/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kommentarer ønskes - vind Nokia N-Gage
Fra : konkurrencesvar.dk
Vist : 330 gange
200 point
Dato : 24-04-04 12:34

Hej allesammen

Det har taget laaaaang tid om at få siden lavet om, men nu ser det også meget meget bedre ud.
Det kan dog ikke undgåes med brudte links, og andre små-fejl

Er der nogen der gider kigge siden igennem ogkomme med kommentarer....

http://www.konkurrencesvar.dk/anbefal/anbefal.html kan man vinde en Nokia N-Gage

Eric Pedersen - http://www.konkurrencesvar.dk

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-04-04 13:21

Flot, enkelt, overskueligt, læsevenlighed alle de ingredienser jeg personligt syntes om, og ja, indrømmet, designet er immervæk bedre end det gamle, farven er betydelig mere rolig og henvender sig til større gruppe end tidligere.

****** stjerner.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 24-04-04 14:10

Tak Ellebye....

Jeg er også enormt tilfreds, set i forhold til at jeg ikke har arbejdet i html.... Jeg har dog fået undervisning i java under min uddannelser, så det er ikke så uoverskuelig

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 200 point
Dato : 24-04-04 14:26

Pæn og overskuelig side - også 6x* herfra.

Til information (og bestemt ikke for at være politibejtents-agtig) skal du vide, at anbefal-funktionen er en overtrædelse af markedsføringsloven § 6a, stk. 1, og kan efter § 22, stk. 3 straffes med bøde. Du kan læse mere om det her:
http://www.forbrug.dk/erhverv/e-handel-net-tjek/net-tjek-materiale/emails-i-markedsforingen/

Jensen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 15:17

"RyeJensen"
Ved godt det ikke er din opgave her at svare på spørgsmål fra kommentatorerne, men jeg tror det er velkomment her.

Denne regel gælden den kun danske sider?

Der er da masser af sider der bruger denne fremgangsmåde "send til en ven"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 15:18

Sågar Kandu

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 24-04-04 15:26

Refi du spørger bare løs, så må vi jo se om jeg kan svare

Reglen i markedsføringsloven gælder naturligvis kun markedsføring overfor danske kunder (hvilket nok i praksis vil sige danske sider), men reglerne er indført på baggrund af et EU-direktiv (Europa-Parlamentet og Rådets direktiv af 20. maj 1997
om forbrugerbeskyttelse i forbindelse med aftaler vedrørende fjernsalg (97/7)), så der er rimelig sandsynlighed for, at der er lignende regler i det øvrige EU. Hvad der gælder i resten af verden er jeg ikke klar over, men i disse anti-spam tider, kunne jeg forestille mig, at det er en ofte forekommende regel.

Jensen

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 24-04-04 15:31

Grunden til at "tip en ven"-funktionen er så udbredt er nok, at den er effektiv til at få et budskab spredt, og fordi der ikke sker ret mange anmeldelser (mange ved nok slet ikke, at det er ulovligt).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 15:35

Vil det sige at Kandu også er ulovlig (eller i det mindste punktet).
Det lyder da ikke godt.

Undskyld konkurrencesvar.dk at jeg "borer" lidt i dette, men det er da nok af almen interesse.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 24-04-04 15:52

Forbrugerombudsmanden anfører på mit link ovenfor bl.a.:

Citat
Stiller du alene en ["tip en ven"-funktion] til rådighed, uden at forbrugeren derudover opfordres til ­ eller præmieres for ­ at benytte den, foreligger der nok formelt en vis anstiftelse eller medvirken fra din side, men det må alligevel anses for tvivlsomt, om denne ringe grad af medvirken kan føre til en domfældelse efter § 6a. Dette synspunkt forudsætter, at du ikke selv lægger markedsføringsmateriale ind i den e-mail, der sendes til tredjemand. Forbrugerombudsmanden har dog accepteret, at der lægges et link ind til den pågældende hjemmeside.

Så i kandu's tilfælde, må man jo nok sige, at de nok holder sig straffri, men at det efter min mening stadig er en overtrædelse af § 6a, stk. 1 og i hvert fald også § 1 der kræver, at god markedsføringsskik overholdes. Ombudsmanden kan så kræve funktionen fjernet, men der vil ikke kunne straffes efter § 22, stk. 3.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 16:01

Ok - takker for svaret

Laver lige en tak for hjælp.

Gad vide om Kandu er klar over dette

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 24-04-04 18:34

hmm... jeg må også kun køre 110 på motorvejen *G*

Det tager jeg sgu ikke så alvorligt..

Godkendelse af svar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 12-05-04 07:44

Tak for jeres kommentarer og synspunkter

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 12-05-04 07:48

Velbekomme