/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp Søges
Fra : jespereh
Vist : 515 gange
50 point
Dato : 23-04-04 23:09

Jeg har et problem med at installere sp1a opdateringen til XP Pro.
Når jeg har downloadet 134mb. versionen, og trykker på den pakker den filer ud, ingen problemer i det, men når den så går igang med instalationen lukker programmet ned uden nogen som helst varsling eller fejlmeddelse.
Hvad kan der være gallll

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-04-04 00:10

Er det en aktiveret version du anvender for det skal det være for at du kan opdatere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 01:00

Dit serienummer starter nok med FCK xxxxxxxxxx
Hvis - så kan du ikke opdatere.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 24-04-04 01:24

Hvordan kan det være emesen??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 01:26

Det har jeg set i et eller andet spørgsmål - jeg kan ikke huske hvor.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-04-04 01:32

De der numre hænger sammen med knækkede versioner, men Microsoft har været så smarte at opdateringen "læser" versionen før der installeres og så puf.
En XP uden opdatering kan i realiteten ikke anvendes på nettet da den vil blive lagt ned af virus.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 24-04-04 01:34

Kan man ikke bare gå ind i MSBATCH.INF ( root ) og slette "FCK"?

Typisk! Der er intet med "FCK" påskrevet der virker! Det har der såmen ikke været i lang tid ;)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-04-04 01:40

Du kan vist få et lille program så man kan skifte serienummer, men man skal sikkert have fat i noget nyere fordi MS jo også følger med.
Man skal nok ikke gå ind på astalavista.box.sk hvis man har en XP uden opdatering for der går rygter om, at man kan få sin computer slemt inficeret slige steder

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 24-04-04 01:44

Nu var det jo ikke ulovligheder jeg henviste til - bare en mindre rettelse i koden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-04-04 01:50

Andreas, du er vist ikke så meget nybegynder, som du kalder dig, men prøv at læse licensbetingelserne. du må ikke rette noget som helst, men skal vi ikke lade jespereh have sit spørgsmål i fred for du kender jo selv svarene bortset fra det juridiske, måske.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-04-04 06:49

Jeg har en løsning hvis du har en mail adr

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 24-04-04 11:07

Skriv din e-mail adresse, så løser vi nok problemet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 12:14

Svar dog her - det er det Kandu er beregnet til.

Der kunne jo være andre med problemet.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 24-04-04 12:51

jeg er nybegynder på dette område- så jeg selv jeg syntes at det er en god ide at få det ud igennem dette program -selv om jeg har brugt computer i en del år.
så dette ville hjælpe mange

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-04-04 13:17

REFI igen
Man beder om en adr bla a. pga dig og dine selvretfærdige udgydelser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 13:24

"olehermann"

Svar dog spørgeren og ikke mig - hvad er dit problem ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 14:08

UHA...............

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 24-04-04 17:22

Nej det er sgu en legal kopi, og ikke noget med FCK.... til start i serienr.
Mit serienr. starter med XW6q2................................

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 24-04-04 17:24

Nu kan jeg heller ikke kopirere tekst og filer, og sætte det ind andetsteds ????

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 24-04-04 17:25

Hvis det lort her ikke snart kommer til at virke, skifter jeg til Linux

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 24-04-04 17:26

mail: hohh02d06@yahoo.dk

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 24-04-04 18:22

Jeg har hentet xpsp1a_da_x86.exe, men hvad er forskellen mellem den og den almindelige xpsp1_da_x86.exe

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 24-04-04 18:58

Har fundet ud af problemet.
Jeg skal bare starte op i fejlsikret tilstand, og logge ind som administrator, køre filen igen, og vupti det virker...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 24-04-04 18:59

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 24-04-04 18:59

=-)

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 24-04-04 19:03

til jespereh
tillykke med at du fandt ud af det.

Accepteret svar
Fra : Andreas1982

Modtaget 50 point
Dato : 24-04-04 21:53

Var du ikke administrator før??

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 24-04-04 23:11

Nope, logget ind som bruger, men det er blevet ændret

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 24-04-04 23:15

Skal bare lukke emnet