/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Geforce2 MX400 VS. Geforce FX5200
Fra : Soenne
Vist : 325 gange
50 point
Dato : 23-04-04 20:31

Jeg har lige købt et FX5200 kort med 128Mb DDR, jeg ville bare lige høre om nogen kender til ydelse, kunne det betale sig at investere i det kort, fremfor mit GeForce2 MX400 med 64Mb.

Jeg kunne desværre ikke få råd til noget større (kr 545,-)

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 23-04-04 23:06

ja det kan det da fx kortene understøtter jo dx9 og næsten lige meget hvor lille dit kort er er det altid bedre end et mx kort

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 24-04-04 14:06

Jeg vil tro de har nogenlunde samme ydelse i directx8 optimerede programmer, dog med et lille plus til FX kortet da det har 128 Mb ram. Det er rigtigt at der er ved at dukke directx9 spil op, men der er FX5200 alt for lidt ydende til at det vil være et godt valg! Mit råd er at vente lidt da der er nye grafikkort på vej, så kan man jo osse bruge ventetiden til at spare op til et ordentligt (ydende) kort, men da du allerede har investeret i FX kortet er det jo udelukket

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 25-04-04 18:48

Tak for svaret tedd.