/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp: Excel-fil forvandlet til Word!!
Fra : Oldboston
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 23-04-04 17:58

Jeg har Windows 98, men et problem er opstået, som jeg ikke kender. En Excel-fil, som jeg bruger til at føre forskellige statistikker på, er på mystisk måde blevet til en word-fil. Måske har jeg gemt den forkert, jeg ved ikke, hvad der er sket. Men nu fremstår hele indholdet som et uforståeligt kaudervælsk med masser af firkanter og tegn og underlige gerninger.

Mit spørgsmål er om jeg kan redde filen ved at konvertere den tilbage til excel? Og hvordan?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-04 19:04

Den originale Excel fil må stadig findes.
Selvom du har gemt den i et forkert format er den originale fil der jo stadig.
Det eneste du så mangler er at indtaste de sidste ting siden sidst du havde den åben.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-04-04 19:18

Når du finder filen så prøv at H-klik>åben med>vælg excel (væk med hakket "brug altid dette............")
Filen har vel ikke sådan en fyr ~
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Andreas1982

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-04 01:42

Meget simpelt!

Marker filen, tryk F2 og omdøb filen til "filnavn.xls"
Du skal bare svare ja til at du vil skifte filtypenavn.

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 24-04-04 20:44

Tudind tak for jeres svar, nu vil jeg prøve de forslag I kommer med

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 20:52

Inden du forsøger - så lav lige en kopi.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 25-04-04 20:23

Tak for svaret Andreas1982. Du hjalp mig videre, og selv om det ikke lykkedes de første flere gange, var det alligevel dit svar, der ledte mig på den rette vej. Nu er formatet rigtigt, der er bare en irriterende meny, der kommer frem, hver gang jeg skal åbne filen. I menuen står: Fejl "Kørsel 48" Filen XL8TLINT DLL blev ikke fundet. Jeg kan så vælge mellem knapperne SLUT, Fejlfinding eller Hjælp. Når jeg vælger slut kommer dokumentet rigtrigt frem, og jeg kan arbejde i det. Når jeg vælger fejlfinding, står der:
Res = DECInit(Application.Path)

Nå, men jeg kommer i alt fald ind og kan redigere. Hvis nogen har lyst at fortælle mig hvad disse meldinger betyder, vil jeg sætte pris på det. Men Andreas har fået pointene for sin hjlp.
mvh Oldboston

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-04 20:30

Prøv en gem som (F12) og omdøb filen.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-04-04 21:46

OldBoston - jeg er ikke sikker på dette, så tag det ikke for gode varer, men hvilken version af Office kører du med?
Jeg har den seneste 2003 og det er, såvidt jeg ved, den eneste der kører med XML filformatet, som jeg mener at StarOffice og OOO har kørt med i et stykke tid.

Har begge cdèr men har ikke lige tid til at teste det - prøv at hent OOO på www.openoffice.org og se om advarslen stadig er der.
Ellers kan jeg kun komme i tanke om AbiWord, men det har jeg aldrig selv forsøgt mig med... :(

Held og lykke med problemet og lad mig gerne høre fra dig hvis du finder en løsning.

MVH
Andreas1982