/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Navision 3.56A
Fra : kirsten_agnes
Vist : 1542 gange
20 point
Dato : 23-04-04 17:08

Jeg har et problem med at lave forfaldsdatoer i kreditormodulet i Navi 3.56A. Når jeg følger anvisningen med at lave dem som formler fx LM+10D ( løbende måned + 10 dage) sætter programmet automatisk forfaldsdatoen til dags dato. Det er muligvis noget med at feltet skal være et kodefelt istedet for et tekstfelt? Men jeg kan imidlertid ikke ændre feltets type. Jeg kan selvfølgelig lave et nyt felt, som jeg kalder forfald el. lignende, men jeg kan ikke finde ud af at få kassekladden til at relatere til dette nye felt.
Kan nogen hjælpe mig med et godt råd?
Venlig hilsen og tak
Kirsten Agnes

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 24-04-04 11:20

Betalingsbetingelser i kreditormodulet defineres i:

kreditor
tilpasning
betalingsbetingelser

Første søjle udfyldes med en forkortelse, som så bruges på de enkelte kreditorer, f.eks. "LB10"
Næste søjle udfyldes i klart sprog, f.eks. "løbende måned + 10 dage".
Tredje søjle hedder "Metode" og er et "kodefelt", hvor du i dette tilfælde skal ændre til "løb. måned".
Fjerde søjle fortæller antal dage, f.eks. 10.
Femte søjle skal normalt være "dag".

Koden fra første søjle bruges så i feltet "Betaling" på kreditoren, og burde nu virke.

V.h.
Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 29-04-04 22:41

Hej Kirsten,
Fik du svar på dit spørgsmål?
mvh
henrik

Accepteret svar
Fra : henrikdj

Modtaget 20 point
Dato : 29-04-04 22:56

Leo, Den beskrivelse du angiver er ikke version 3.56A!

Kirsten,
Betalingsbetingelses kartoteket (der er fælles for debitor og kreditor) udfyldes på følgende måde (i 3.56A standard):

Kodefelt: kan du udfylde med hvad du vil - det er denne værdi du ser på dit kreditorkort (og din købsfaktura, bogførte købsfaktura osv)

Forfaldsdatoformel: Det er her du taster f-eks LM+10D hvis det er løbende måned + 10 dage

KontantrabatDatoFormel: Udfyldes med 0D hvis der ingen kontantrabat gives - ellers antal dage.

Kontantrabat%: Blank eller kontantrabatprocenten

Tekst: Her skriver du bare i klar tekst hvad det er for en betalingsbetingelsekode du har oprettet.

Ovenstående er som sagt hvordan en standard 3.56A virker!

mvh
Henrik

Godkendelse af svar
Fra : kirsten_agnes

Dato : 30-04-04 10:56

Tak for svaret henrikdj.
Det var faktisk slet ikke gået op for mig, at hvis jeg ville have datoformlerne til at funke, så skal jeg lave købsfakturaer. Jeg havde hidtil blot bogført kreditorer fra kassekladden.
VH Kirsten