/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
gældssanering
Fra : Rosalinde63
Vist : 1294 gange
20 point
Dato : 23-04-04 09:03

Jeg er i store vanskeligheder på det økonomiske område det kom jeg i efter en skilsmisse samt et biluheld.
Jeg vil høre om der er en mulighed for at få hjælp, så jeg kan få rettet min økonomi op da det fylder hele min hverdag, og giver mig så mange spekulationer jeg har før været i den slags vanskelighedder, men fik selv klarhed på det , men denne gang kan jeg ikke finde en løsning .Jeg vil lige høre hvad det kræver at få gældssanering om man skal op i nogle store milion beløb for at få det for så meget er det ikke , men det jeg har er nok og det er ikke til at holde ud ,
hejza fra Rosalinde63

Kommentar
Fra : Rosalinde63

Dato : 23-04-04 09:10

jeg trænger til at finde ro i min hverdag , men det er ikke til at finde det for jeg ved at vær morgen jeg vågner står jeg op til endnu en dag med triste opringninger fra kreditore som vil have deres penge, hvad er forståligt nok men jeg har dem ikke lige nu da jeg simpelhen er så langt ude økonomisk ,
Bare at gå i postkassen er en pinsel da jeg ved at der igen ligger breve som jeg ikke ´har lyst til at læse da jeg ved at det er det samme som der efterhånden kommer hver dag , jeg håber der er nogen der kan give mig et godt råd for det trænger jeg i højeste grad til .

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 23-04-04 09:19

hvis din gæld er opstået ved det de fine herrer vil kalde alm overforbrug er dine chancer minimale, du skal groft sagt have været selvstændig og så gået ned med firmaet.
Så vil du ha lidt fred og ro skal få et andet tlfnr. og så et udeladt eller hemmeligt nr.
Dernæst smid rudekuverterne væk uden at kigge dem, vil jo bare gøre dig trist.
Vent på du kommer i fogedretten og der kan du så erklærer dig insolvent, så får du også fred fra advokaterne.
Du er velkommen til at skrive til mig privat på perlakrids@hotmail.com

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-04-04 09:26

Eller få hjælp.

Der findes faktisk SERIØSE firmaer der hjælper mennesker, ikke nødvendigvis med at betale, for det er din egen opgave, men med at få et overblik, og få sat nogle aftaler i stand med dine kreditorer.

I udsendelsen Kontant på DR i mandags var der vist et skræmme eksempel på en af de useriøse men hvis du henvender dig til Maria Berg hos gæld.com (www.gaeld.com) vil du kunne få, om ikke andet så en samtale om hvor slemt det står til

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-04-04 09:28

Løningen med at smide det hele ud og erklære dig insolvent i retten er ikke nødvendigvis den bedste.

Dels giver det dig kun 6 måneders pause, og dels vil en masse kreditorer (det kommer selvfølgelig an på typen) stille sig mere velvillig til at finde en fornuftig ordning hvis de kan se, at du tager ansvar for det, og indleder en dialog med dem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-04 10:07

Du kan få hjælp her : http://flere-penge.dk/Gældssanering%20hvad%20er.htm

..i menuen til højre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-04-04 10:30

Har du snakket med banken ?

Banken kunne måske foreslå en fornuftig løsning med prioitering af hvilke kreditorer der
først og fremmest skal have deres penge. Banken kan/vil måske også foreslå at du optager et lån for at kunne
betale de største/værste kreditorer.

Eller banken kan gå ind og få lavet nogle afdragsordninger med kreditorerne.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-04-04 10:38

Reglerne for gældssanering finder du her.

http://www.ret-raad.dk/neobuilder.php?id=20030103154421104000001389104927

Bl.a. står der at beløbet skal være over 250.000 kr.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 30 point
Dato : 23-04-04 10:45

Hej Rosalinde

Nu skriver du ikke så meget om din situation, andet end at det går dig på og det er forståeligt nok
Hvis du ikke har mulighed for at blive gældssaneret, så skriv til hver enkelt kreditor og forklar dig om din situation og evt. få sat noget af din gæld i bero - det kan godt lade sig gøre De fleste kreditorer vil gerne hjælpe, bare man giver lyd fra sig og ikke ignorerer dem. Hvis du vælger, at ville skrive til dine kreditorer, så vil jeg gerne hjælpe dig, da jeg i forbindelse med mit job, har skrevet mange af disse breve.

Min mail adr. finder du under min profil.

// Toupie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-04 11:26

jakjoe -> Der er nu præsedens for man kan få gældsanering helt ned til 50.000 kr. Den side du henviser til er fra 03-01-2003.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-04-04 11:36

/MOLOKYLE-> Ok...så er der endnu bedre muligheder.

Det var også ligeså meget en henvisning til nogle helt konkrete oplysninger om muligheden for gældssanering.
Men under alle omstændigheder kræver det en henvendelse til bank eller anden rådgiver.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-04-04 11:44

Jakjoe

Desværre det kræver ikke en henvendelse til bank eller anden rådgiver for at blive gældssaneret... Det kræver en henvendelse til skifteretten hvor man søger om, at få lov til at søge en gældsssanering.

// Toupie

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-04-04 11:57

Toupie->

Det er forstået

bank/rådgiver: hvis man kan og vil betale sig ud af det.
skifteret=gældssanering.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Rosalinde63

Dato : 24-04-04 23:45

Tak for svaret Toupie.
jeg kan godt bruge dit svar , men jeg er en der går frem med forsigtighed , jeg skal af med gælden og ikke have mere gæld hvad laver du eller hvad er dit fag siden du kan hjælpe mig, men breve og koster det penge så er jeg på den desvære
hejza fra rosalinde.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-04-04 00:40

Hej Rosalinde

Jeg har først set dit spørgsmål nu

Jeg er udd. pædagog arbejder med unge sindslidende. Når de unge flytter ind hos har de somregel stiftet en stor gæld rundt omkring og hos forskellige kreditorer. Jeg er efterhånden blevet ret god til at få orden på deres økonomi og ved hvordan de forskellige kreditorer skal tages. Udover dét, så har jeg selv fået en gældssanering pga. tabt ejerlejlighed og su.

De breve jeg skriver for de unge til deres kreditorer, vil være i samme stil som dem du skal skrive, så derfor kan jeg hjælpe dig med dem, og det koster ikke andet end frimærket .....hvis du tænkte på om jeg skulle have noget, så er svaret nej Du er jo på Kandu.dk og her er vi for at hjælper hinanden, ikke for at tjene på hinanden

Der er mange der er forsigtige, og det er oftes med rette og hvis jeg skal hjælpe dig så får jeg nok brug for oplysninger som måske er lidt fortrolige for dig, men for mig er du jo anonym, du behøver jo ikke oplyse mig hvem du er og hvor du kommer fra

// Toupie

Kommentar
Fra : Rosalinde63

Dato : 26-04-04 21:00

jeg vil gerne have en snak med dig vis vi kan finde ud af det ,så er jeg villig til at tage imod din hjælp ,men det er dig der kommer til at give mig et tlf nummer som jeg kan ringe på ...smiler ja jeg er forsigtig men man må forsøge at tage imod den hjælp man kan få det ville lette utroligt meget i min hverdag ,

hejza fra rosalinde

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-04-04 23:03

Hej igen

Ja, så er det lige vi konflikter lidt for jeg er også forsigtig og giver ikke mit tlf. til folk jeg ikke kender og slet ikke herinde i dette forum...

Jeg vil meget gerne hjælpe dig, men det bliver pr. mail........om ikk andet indtil jeg har en ide om hvem du er

// Toupie

Kommentar
Fra : Rosalinde63

Dato : 27-04-04 10:45

det er bare ok men vil gerne snart komme i gang da det går mig meget på og det er simpelhen ikke til at holde ud. hvor kan jeg skrive til dig henne på hvilken mail adresse.
Ja man er nød til at være forsigtig det er vi helt enig i .....smiler

Kommentar
Fra : Rosalinde63

Dato : 27-04-04 10:46

det er bare ok men vil gerne snart komme i gang da det går mig meget på og det er simpelhen ikke til at holde ud. hvor kan jeg skrive til dig henne på hvilken mail adresse.
Ja man er nød til at være forsigtig det er vi helt enig i .....smiler

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-04-04 11:23

Hvis du trykker på mit nick over en af mine kommentarer, kommer du til min profil og der står min email

De oplysninger jeg skal bruge er din nuværende status; job, dagpenge eller kontanthjælp? - alle dine udgifter samt indtægter, samt hvem dine kreditorer er, hovedstol, renter og dato for oprettelse af lånenen og hvis der er andet som du mener jeg bør vide, alt kan bruges om du har været depresiv, været på lykkepiller, stoffer, er ludoman, har været udsat for en krise, ja ALT som kan have betydning for, at du ikke kan betale din gæld, samt årsagen til du har stiftet den ......men det skal du selvfølgelig ikke skrive herinde

Jeg kan ikke udrette mirakler men syns lige jeg vil fortælle dig, at så sent som i går fik vi brev fra en kreditor om, at de havde eftergivet en gæld på 4.600 Så det hjælper, at gøre en indsats.

// Toupie

Kommentar
Fra : Rosalinde63

Dato : 27-04-04 23:31

Jeg har ikke været på nogen form for stoffer , jeg røg ud i min økonomiske krise efter et biluheld og en skilsmisse

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-04-04 23:35

Det regnede jeg heller ikke med Det var kun nævnt som nogel eksembler, ikke noget du skulle tage alvorligt, men mere som en rettesnor til hvilke oplysninger jeg skal bruge

Kommentar
Fra : Rosalinde63

Dato : 27-04-04 23:43

jeg har skrevet din mail adresse og jeg vil henvende mig til dig . og håbe på at du kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-04-04 23:49

Jeg kan love, at jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig

Venter på din mail og så fortsætter vi der

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-05-04 23:50

Hej Rosalinde kan du ikke være sød at skrive i denne tråd når du har sendt en mail.....bare så jeg ved om der er "connection"

Kommentar
Fra : Rosalinde63

Dato : 10-05-04 09:00

din mail adresse er ikke rigtig jeg har prøvet at skrive til dig men kan ikke sende brevet til dig .

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-05-04 11:11

Toupie@ofir.dk Den skulle være rigtig nok så prøv igen

Kommentar
Fra : Hansemann_Luchter

Dato : 05-06-04 11:36

Der er oprettet et "GældsForum" på adressen http://gæld.net (alternativ adresse for ikke 'dansksproget' browser: http://xn--gld-yla.net ).

Formålet med gæld.net og GældsForum er at give støtte og råd til gældstyngede danske borgere.

Gæld er et stort tabu-emne - derfor bliver håbløs gæld en endnu større byrde for skyldneren; det er ikke 'kun' pengene der skyldes væk, men i høj grad også omverdenens og samfundets syn på skyldneren, han/hun bliver set ned på, undertrykt og således påvirket psykisk negativt.

Støt derfor dig selv og andre gældsplagede medborgere og deltag aktivt med debat og indlæg i GældsForum !

www.gæld.net

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 07-06-04 09:27

Hej hansemann_Luchter

Jeg vil foreslå dig, at lægge dit link ind som et Tip, for der er tit spørgsmål i denne kategori. Jeg syntes flere skal have glæde af det

// Toupie

Kommentar
Fra : Hansemann_Luchter

Dato : 08-06-04 11:51

Hej Toupie,
tak for tippet. Der er nu oprettet et 'tip' (gæld.net - GældsForum)

Du og andre seriøse 'kandu-skribenter', er meget velkommen som brugere i GældsForum!

Jo flere der støtter gæld.net/GældsForum - jo bredere erfaring og bedre kvalitet i råd og støtte til gældstyngede borgere.

Med venlig hilsen
Hansemann Lüchter,
medstifter af gæld.net (http://xn--gld-yla.net)

PS: I GældsForum (http://xn--gld-yla.net/phpBB2/index.php) kan tilmeldte brugere bl.a. sende private beskeder direkte til andre tilmeldte brugere (hvilket måske kunne have løst kontakt-problemet i denne tråd).

Kommentar
Fra : raymir00

Dato : 06-05-05 16:50

hej jeg er en fyr på 24 år.. De sidste par år har jeg været selvstændig. Har handlet med engros fra Sverige og Danmark.
Da jeg af uvidenhed ikke har haft helt styr på moms, afgifter osv. har jeg fået en efterskat på ca. 600.000 kr. fra told og skat.
Dette beløb eer lavet skønsmæssigt og er efter flere undersøgelser og beregninger totalt overdrevet.'
Har søgt gældsanering, men fik afslag, fordi det statslig anliggende.
Har blandt andet bilag, der bekræfter at en forretning i Sverige har udskrevet falske faktura til told og skat.
Har ikke råd til en advokat og det råd jeg har fået er at ignorere det. Er ikke helt sikker på det er det rigtige at gøre..
Jeg søger en som kan give mig et godt, professionelt råd om jeg skal prøve at få den ned el. afdrage på den....?

Venlig hilsen
Allan S

Kommentar
Fra : Hansemann_Luchter

Dato : 07-05-05 08:40

Hej Allan S
Du kan ikke ignorere et krav fra Told&Skat! Det offentlige system glemmer meget sjældent et krav, og kan gøre resten af dit liv til et gælds-helvede, hvis du ikke får løst problemet. Alene renterne der løber på din gæld, kan få dig til at lide 'rentedøden'.
Det lyder som om du ikke har helt styr på regnskaberne, så det er nok det første du skal have bragt i orden.

Du skriver at du ikke har råd til en advokat, spørgsmålet er nok mere - med din store gæld - om du har råd til at lade være med at kontakte en professionelle rådgiver? Du kan jo starte med at kontakte Advokatvagten ( http://www.advokatsamfundet.dk/Default.asp?ID=11771 ), der giver gratis mundtlig juridisk rådgivning.

I øvrigt vil alle privatkunder, der henvender sig til en advokat med et problem, automatisk få oplysninger om ydelsens indhold og prisen på rådgivningen. Advokaten skal skriftligt oplyse om de vigtigste elementer i ydelsen og skal enten give et overslag eller fortælle, hvordan prisen vil blive beregnet. Dette gælder fra 1. maj.

At du har fået afslag på gældssanering, fordi det er statsligt anliggende, lyder ikke helt korrekt. Der må være andre årsager til afslaget.

Du er også velkommen til at besøge GældsForum, http://xn--gld-yla.net , hvor du måske kan få flere råd i forbindelse med gældsproblemer.

Med venlig hilsen
Hansemann Lüchter,
medstifter af gæld.net