/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
skod-tv
Fra : ahtn
Vist : 368 gange
10 point
Dato : 22-04-04 22:41

hej alle
er jeg den eneste der er ved at brække mig over alle de reality-programmer og indret-mit-hus-programmer ?
der er sq snart ikke andet end Robinson - BigBrother - Temptations Island - Helt solgt - Hokus krokus - Jobbet er dit - købt eller solgt - Hammerslag - PopStars ja osv osv.
selvfølgelig kan jeg bare slukke - men der er da en grund til at jeg betaler licens. Er de virkelig sådan nogle seer-magneter at stationerne er ved at falde over hinanden for at lave mere og mere af dette 15-minutters-berømmelses-TV. jeg er bare træt af det - er I også ??? OK - indrømmet noget af det er da godt nok - men der er bare ALT for meget af det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-04-04 22:46

Lidt konkurrence er godt. For meget konkurrence er noget møg, fordi de forskellige kanaler så ser mere på seerbarometere, og tænker når Robinson tiltrækker mange seere så må vi lave noget lignende!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-04-04 23:42

Så sluk dog for flimmeren og oplev noget feks gå ud og vask op eller byg en modeljernbane med ungerne eller sammen med ligesindede mænd
Mvh Sune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-04-04 23:45

Jeg forstår godt dit budskab, men for set første skal der være lidt at vælge imellem, for det andet er det mange få af programmene der kører hver dag, eks. robinson og andre. Meningen er jo heller ikke at man skal se alle programmerne, men vælge de der lige interesserer een.
Det der for mig er mest irriterende er alle de genudsendelser der kommer, specielt i både DR og TV2 som har nogle forpligtelser overfor seerne.

Men omvendt skal der være lidt af hvert til alle interessegrupper, og hvis der ellers ikke er noget at se på i fjernsynet kan de fleste leje en film eller simpelthen lukke for fjernsynet.

I øvrigt glemmer mange i dag, at der stadig er mange gode radioprogrammer, som man ellers kan "slå" over på.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 23-04-04 01:36

hej ahtn.
forstår dig godt for jeg har det på samme måde..

johnni.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-04-04 07:45

Glæd dig over al den tid du får til andet, det gør jeg.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 10 point
Dato : 23-04-04 08:03

ahtn -> Du har ret. Jeg ser næsten aldrig tv mere. Jeg høre radio istedet. Joe.. jeg ser morgentv fra tv2 og jeg ser nyheder og kultur/debat programmer fra dr1. Kommer der nogle videnskablige og oplysende programmer ser jeg også dem f.eks Viden om og Lægens bord. Nu er jeg 'heldig' også at kunne se Discovery, men der er dælme også mange genudsendelser.

Da mennesker altid har interesseret mig hører jeg ofte radio mellem kl. 9 og 12 på P3. Her kommer ofte helt almindelige danskeres syn på helt almindelige ting.

Nu er jeg lidt nysgerrig for du skriver :

Citat
OK - indrømmet noget af det er da godt nok ...

Hvad tænker du specifikt på ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 23-04-04 08:55

molokyle
tja - "helt solgt" ser jeg da ofte, "hammerslag" kan jeg også godt se. de programmer jeg har mest imod er programmer a la "Baren" og "big brother". jeg kan ikke se det interessante i at en flok ligegyldige mennesker tåger rundt foran et kamera. og mht. genudsendelser, ja - når de sender en gammel film for 10. gang og genudsender quizzer såsom "Hit med sangen" - ja så står jeg af.
men som Teil og Suno siger, så er der jo så meget andet man kan lave. f.eks. brokke sig over tv-programmerne her hos Kandu. haha
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-04 09:28

Ok. Netop de programmer du nævner : Helt Solgt og Hammerslag aktiverer automatisk off knappen på min fjernbetjening !

Reality programmer kan jeg slet ikke tænde for

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-04-04 09:47

Prøv at lytte til DR P2´s Cafe Rossini.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-04 10:04

Teil -> Jeg slår ofte over på P1 eller P2 om eftermiddagen/aftenen eller også hører jeg plader/CD'ere.

Stilhed er nu heller ikke at foragte

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-04-04 11:16

En fordel med radio, man kan lave andet til et radioprogram.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-04 11:41

Jepper

99% af alle tv programmer kan man nu også 'se' med ryggen til

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-04-04 13:23

Problemet i dag med konkurrence er at stationerne satser på det sikre; nemlig programmer der er beregnet til at slå tiden ihjel. Så får man jo holdningsløse programmer uden reelt indhold!

Godkendelse af svar
Fra : ahtn

Dato : 26-04-04 11:12

Tak for svaret molokyle. eller rettere kommentarene.
mvh ahtn.