/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Midlertidige nedbrud på bredbånd!
Fra : Currant
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 22-04-04 20:58

Hejsa...

Vi har TDC Bredbånd 512/256 - og har i nogle måneder oplevet en lang række midlertidige nedbrud af linien... Det er således at forbindelsen til nettet forsvinder (men ikk netværket mellem computerne - via routeren)... Modemmet lyser som det skal (3 grønne dioder) - også når nedbrudet står på... Det sker flere gange i løbet af dagen og varer typisk 1-10 min...

Ringer jeg til tdc tester de linien og finder ingen fejl...

Kan jeg få et program til at køre på computeren igennem en hel dag, som så kan rapporterer om hvornår der ikk er forbindelse til nettet - så jeg kan se om der er systematik eller noget i det - som jeg evt. kan forevise tdc...

Eller bedre endnu - er der nogen der ved hva problemet er?

Routeren er en Linksys Cable/DSL Router with 4-port Switch (BEFSR41 ver. 2)

Mvh Michael

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 22-04-04 21:50

du skal få fast IP adr. skulle der ikke være nogle problemmer.
hvis du ikke har det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-04-04 21:50

Hvilken computer holder linien åben altså kontoen.
Når eller hvis TDC cutter linien et øjeblik, søger TDC efter en konto.
Det oplevede vi inden vores server overtog kontoen
Emesen.

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 22-04-04 22:08

Jeg har oplevet præcis det samme med TDC WEBSPEED.
Det varede ca en måned, og når jeg ringede ind sagde de at de havde haft nogle problemer og det løste sig selv. Måske hjælper det ikke så meget, men kan måske bekræfte dig i at det er en TDC fejl.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-04-04 23:48

Prøv at sætte denne side ind som din startside og evt. tilføj en META med en refresh hvert minut, så får du hele tiden din aktuelle IP adresse på skærmen, når der er forbindelse!

<HTML>
<HEAD>
   <TITLE>Min IP</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">

</HEAD>
<BODY onload="reloadImg();" BGCOLOR="#FFEEEE" TEXT="#000000" LINK="#0000FF" VLINK="#660066" ALINK="#FF0000">

<CENTER>Min nuv&aelig;rende IP adresse:
<script language="JavaScript1.2" type="text/javascript" src="http://www.hostedscripts.dk/scripts/basic/basic.php4?uid=1&showip=1">
</CENTER>

</BODY>
</HTML>

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 27-07-04 21:26

hej når jeg mister forbindelsen ps jeg har bredbånd går jeg ind og deativer forbindelsen aktiver igen omdøber forbindelsen og reperer med xp det virker næsten alttid

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-07-04 22:52

Jeg hælder mere til den teori, at din lokale DHCP server hos TDC er bugget op så der ikke er IP adresser nok til alle.
Når du så ikke aktivere din forbindelse, så gives din adresse til en anden som står og skal bruge en forbindelse.

Som nævnt oven for, kan det måske være en fordel, at du har et lille baggrundsprogram, som hele tiden holder din forbindelse aktiv. - Hvis du så har en aftale med fri surftid, så betyder det ikke noget, at den står og køre hele tiden.

En fast Ip adresse vil give dig en konstant forbindelse, men har den ulempe, at hvis du bliver observeret af en hacker, så kan han til enhver tid finde dig igen, da du ikke har skiftet IP.