/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Spørgsmål om 3 social psykologer
Fra : Axelise
Vist : 624 gange
150 point
Dato : 22-04-04 19:27

Til fodnoter i mit bachelor projekt:
Ved nogen, hvornår følgende 3 social psykologer er født?
1. Edgar H. Schein (USA)
2. Kenneth J. Gergen (USA)
3. Vivien Burr (England)
Jeg har alle andre oplysninger på dem, men mangler fødselsår, hvilket ikke har været mig muligt at finde på nettet.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 22-04-04 19:59

Jeg har prøvet noget tilsvarende, dog ikke inden for det område, men hvis du har en tilstrækkelige entusiastisk bibliotekar, så kan han hjælpe dig. Ellers som man siger "prøv google". Bibliotekarer er nu meget søde til at hjælpe.

Håber du finder ud af det
mvh
bibky

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-04 20:15

Kenneth J. Gergen der er jeg lidt i tvivl om fødselsåret. Der står både 1937 og 9.12.1934

http://web.lemoyne.edu/~hevern/nr-theorists-efg.html#gergen_k

Har ikke fundet de to andre.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 160 point
Dato : 22-04-04 20:49

Edgar H Schein født 1928 http://www.encyclopedia4u.com/e/edgar-schein.html

mvh ans

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 22-04-04 22:24

Tak ans, så fik jeg dén på plads. Så mangler jeg kun de 2 næste...

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 23-04-04 22:35

Tak for svaret ans.
Det lykkedes mig faktisk i dag at finde ud af de 2 andres fødselsår, så nu kan jeg lukke denne her...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-04 22:39

Hvornår var Gergen så født?

Held og lykke med dit projekt.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-04-04 23:19

Nå så det vil du gerne vide......???
Han er født i 1934, men det var ikke helt nemt at finde det årstal.
Jeg fandt frem til Vivien Burr's fødselsdato ved at maile direkte til hende på University of Huddersfield i England. Og hun svarede prompte. Meget venligt.
Og jo tak for de gode ønsker om projektet. Vi skal aflevere på mandag og mangler "lige" at få lavet en diskussion og konklusion på hele molevitten, så det skal lørdag og søndag bruges til.