/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Servostyring siger " nokke" lyde..
Fra : lyng
Vist : 796 gange
100 point
Dato : 22-04-04 18:44

Servostyretøjet på min Mazda 626 fra 94 giver nogle "nokke" lyde fra sig. Især når jeg holder stille og drejer rattet.
Er dette normalt ?
Hvis ikke, hvad er der galt og hvad koster det at få udbedret ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 22-04-04 18:46

har du tjekket om der er servo-olie på ?
mvh ahtn

Kommentar
Fra : halli

Dato : 22-04-04 19:00

Har du tjekket om remmen er stram?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-04 19:31

Hej

Det er ikke til at sige ud fra dit indlæg. Men løft den så det ene hjul er fri og vip med hjulet for at se om der er slør i styrtøjet og især i styrkuglerne.
Men der kan være mange årsager til lyde fra et styrtøj.
god fornøjelse benjamin

Kommentar
Fra : lyng

Dato : 22-04-04 20:35

Hej

Tak for svarene. Der er servo-olie på og hvor remmen sidder ved jeg sgi ikke lige !

Jeg har hørt noget med at "kødbenene" skal skiftes. Er det et større indgreb ?

Hvis der er slør i styrekugler og styretøj, vil det da blive et problem ved syn ?

PFT

Kommentar
Fra : halli

Dato : 22-04-04 21:08

det kan godt blive et problem ved syn

Kommentar
Fra : halli

Dato : 22-04-04 21:08

det kan godt blive et problem ved syn

Godkendelse af svar
Fra : lyng

Dato : 26-04-04 21:33

Tak for svaret Benjamin.Hansen.