/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
XM fra 1993
Fra : zomp
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 22-04-04 11:44

er det et godt/dårligt køb???
det er en 3 liters med alt i udstyr!
hvad ville i give for den??

MVH

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 22-04-04 11:48

glemte lige at skrive 1 ejer og 200000 km

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-04-04 11:56

Kig på http://www.dba.dk
Her kan du få en ledetråd om hvad disse modeller koster i alm handel og vandel.
En xm med den årgang og km. kan forventes at få begyndende vrøvl med det komplicerede hydrauliske affjedringssystem som citroën's biler både er berømt og berygtet for.
Vær i hvert fald MEGET opmærksom på dette i dine overvejelser.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 22-04-04 13:14

Jeg vil nok tippe et sted mellem 50000 og 70000 kr. afhængig af variant og udstyrsomfang (pris).

Og man skal være opmærksom på affjedringen, præcis som pallenoc skriver. Det kan blive en dyr affære.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 13:16

Om det er et godt køb kommer jo an på prisen.

Hvad skal du give for den?

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 22-04-04 21:54

jeg skal give 39.995 for den hos en privat... er problemet med kuglerne virkeligt så stort på en fra 93??

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-04 06:26

Til den pris kan der jo godt afsættes lidt penge til rep. af affjedringssystemet.Du kan måske køre mange km endnu uden nævneværdige problemer, MEN du kan være helt sikker på at de skal rep. på et tidspunkt (11 år for dette system er stadiet før det "skal på pension")
Når dette er sagt så får du til gengæld en RIGTIG behagelig bil med MASSER af komfort og UTROLIG køreglæde.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 23-04-04 12:18

jeg tror jeg tager chancen....ved du hvad det koster at skifte kuglerne? er det "gør det selv" arbejde??

Godkendelse af svar
Fra : zomp

Dato : 23-04-04 12:19

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-04-04 12:59

Jeg har aldrig (turdet?!) at kaste mig ud i det affjedringssystem, selvom jeg selv mener at være en habil amatørmekaniker. men det (som jeg personligt altid gør så snart jeg får anden bil/mc) første du bør/skal gøre er selvfølgelig at anskaffe dig en værkstedmanual. Haynes er faktisk ret gode: http://www.dropbears.com/b/books_uk/automotive/peugeot_books.htm

Held og Lykke med din nyerhvervelse!!!

Mvh
Palle

PS Tak for din accept!