/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Natarbejde.
Fra : scooter
Vist : 2772 gange
500 point
Dato : 21-04-04 16:59

Hej.
Jeg ha været så uheldig at skulle arbejde om natten hele år 2003. Jeg mener der engang var et
fradrag enten i timen eller om dagen man kunne trække fra hvis man arbejdede om natten findes det mere eller
har det aldrig eksisteret. Hvis det findes hvor meget er det så i kr. og øre.

MVH. Scot.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 17:03

Du har vel også fået en højere løn for at arbejde om natten.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-04-04 17:07

Du kan læse om fradrag her, det har eksisteret, men jeg tror det er afskaffet. Se
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=133164&ov_id=200389&i=55&top=133111&action=vis#133164

Hvis ikke linket virker, så kopierer begge linier op i din browser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 17:15

Det er kun hvis du har været udstationeret i flere døgn at du har fradrag for dobbelt husførelse osv.
Der er ikke noget specielt for natarbejde - det er indregnet i din løn.

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=133156&ov_id=200389&i=47&top=133111&action=close#133156

Hmmm Det smager vist lidt af dit link "bentjuul"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-04-04 18:02

refi > fradraget har eksisteret, men jeg mener det er længe siden, og så skal det være indefor ligningsmæssige fradrag, dvs at hvis fradraget eksisterede så skulle det være større end kr. 4700,00.
Jeg brugte det selv i 1980erne.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 18:12

Vi er da helt enige - men det er en del år siden det blev afskaffet.
Det var dengang man ryddede op i alle disse ligningsmæssige fradrag.
Før i tiden kunne du jo trække alt fra - bare man var opfindsom nok.

Accepteret svar
Fra : webgun

Modtaget 500 point
Dato : 21-04-04 20:15

jeg har selv arbejdet om natten.der er absolut intet man kan trække fra.
desuden er der jo et nattillæg oven i lønnen.det er du sikret via overenskomsten!!!
ellers ring til fagforeningen.de kender satsen.

Godkendelse af svar
Fra : scooter

Dato : 21-04-04 21:16

Tak for svaret webgun.