/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Opfindelse
Fra : htot
Vist : 679 gange
100 point
Dato : 21-04-04 10:13

Min mand der er håndværker og har en god ide til en opfindelse indenfor værktøj. vi har ikke selv mulighed for at føre ideén ud i livet. Er der nogen der ved hvor man kan få en evt. samarbejdspartner eller rådgivning, og om vi kan sikre os at vedkommende ikke stjæler idéen fra os.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-04-04 10:18

Det med at finde en partner til den slags ting vil altid være et spørgsmål om tillid, men til at starte med kan man jo søge patent på opfindelsen.

Patentet kan søges ud fra arbejdstegninger.

Derefter er det jo blot et spørgsmål om at finde en værktøjsproducent som tror på ideen, og så sælge dem rettighederne til at producere og markedsføre opfindelsen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-04-04 10:18

Måske et godt sted at henvende sig.

http://www.adm.dtu.dk/erhverv/patent/index_d.htm

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : nulrik

Modtaget 110 point
Dato : 21-04-04 10:20

prøv at kigge her
http://opfind.teknologisk.dk/

good luck

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 21-04-04 13:54

Jeg kan tilslutte mig den seneste ærede taler - prøv først Teknologisk Instituts opfinder- og iværksættercenter i Høje Tåstrup. I skal ikke starte med at udarbejde eller få udarbejdet en patentansøgning - det koster masser af penge både i anskaffelse og i drift (det skal forsvares med folk, som ikke respekterer det).

Mvh

Claus

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-07-04 10:41

Skulle vi få lukket spørgsmålet?

Godkendelse af svar
Fra : htot

Dato : 23-07-04 07:19

Tak for svaret nulrik.
Unskyld forsinkelsen, men vi har haft virus og måtte anskaffe helt ny computer.
Vi er gået videre med ideen. Tak for alle kommentarerne.

hilsen htot