/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
mit hår er ødelagt
Fra : nytcam
Vist : 1779 gange
50 point
Dato : 21-04-04 01:21

´mit hår er ødelagt.
mit hår knækker.og jeg fælder meget.
det er som om at hvis jeg tar et hårstrå og kigger på det at der er sådan en hvid plet/kant et sted på hårstrået og det er så der håret knækker.jeg ka sidde og ta det hårstået af med en finger uden at rykke til.
min min frisør sagde at det er fordi at håret "klipper sig selv" når det trænger til at blive klippet men ka det virkelig passe,,,?
nogen råd og shampo osv...?

Accepteret svar
Fra : MissSmilla

Modtaget 60 point
Dato : 21-04-04 01:39

At håret ligefrem skulle "klippe sig selv" når det trænger, har jeg ligegodt aldrig hørt om. Hårets tilstand kan også afspejle andre kropslige sygdomme.

Her blot et eksempel på et for lavt stofskifte, og husk at man ikke behøver have alle symptomer.

Nedsat appetit
Vægtøgning
Forstoppelse
Tør og ru hud
Hæs og dyb stemme
Håret bliver tyndere (fælder)

En simpel blodprøve vil afsløre om du eventuel skulle have tendens til stofskifteforstyrrelser. Et for lavt stofskifte opdages ofte tilfældigt, da symptomerne ikke er særlig udtalte.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-04-04 06:34

For det første: Shampoo'er kan kun hjælpe en smule - hår er jo dødt væv, så alle hårplejemidler er i bedste fald kun sminke. I andre tilfælde, er den kemi der er i hårplejemidler under ét mere ødelæggende end gavnlige for både hår og miljø.

MissSmilla nævner mange gode mulige årsager, men også kalkmangel kan være en nærliggende årsag.

Nu skriver du ikke noget om din alder - og det er jo vigtigt, netop fordi visse symptomer kan være mere udtalte i afhængighed heraf.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : 888

Dato : 21-04-04 07:50

Du fortæller ikke noget om, om dit hår er farvet, afbleget og hvor tit du normalt bliver klippet...

Men vil da helt klart anbefale Alterna's Life shampoo og balsam......

Kommentar
Fra : mango

Dato : 21-04-04 08:23

Prøv lige at spørge en anden frisør!!..Eller få det klippet og start på en frisk. Massage af hårbunden er også godt til at sætte gang i blodtilstrømningen, hvilket bevirker at man ikke fælder så meget..altså dette er jo kun hvis du ikke fejler et eller andet..sæføli !
Venligst Sus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 08:39

Og så kan du også smører æggehvide i dit hår det skulle også hjælpe siger min bedre halvdel Lad det sidde i i en ti min tid og skyl ud og så en blid shampoo og balsam
Hav en solrig dag

Kommentar
Fra : binky

Dato : 21-04-04 13:13

Har du haft en stress-periode kan det være skylden. Jeg har selv prøvet, og lægen sagde, at fremover kunne jeg risikere det ca. hver 3. år. Du skal kun bruge skyllefarve i dit hår, hvis du farver, og en frisør anbefalede Sanex shampoo. Jeg kan trøste dig med, at håret vokser hurtigt ud igen. Den holder vist ikke med at håret klipper sig selv.
mvh
binky

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 21-04-04 14:16

har du langt hår? for så er det måske det, frisøren mener: at det er indkodet i vores gener, hvor langt hår den enkelte kan få. når håret har nået denne længde er det "passivt" i et par år, og falder så af. dvs. der er nogen, som ikke kan få særlig langt hår.
Men hvis det decideret knækker, så tyder det på en enten al for hård behandling - permanent, afblegning, evt. farvning eller en "sygelig" tilstand. Vitaminmangel e.l.
Hvis du ikke fejler noget, så prøv at tage silica et par uger. Det er godt for hud og hår

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 21-04-04 17:44

Hej med dig!!

Det er noget værre møg med dit hår. Nogle menneskers hår knækker når deres hår når skulderlængden og det er vildt irriterende. Så hvis det skal vokse længere end skulderen, er det en god idé at sætte det op med et "bide" spænde. Desuden er det en god idé for alle der vil have flot har at studse det hver 3 måned, efter de 3 måneder begynder håret langsomt at spalte op efter til det når rødderne. Det er den største gang *BS* jeg har hørt om at håret klipper sig selv. Frisøren skulle have sagt at håret spalter og knækker af, af sig selv hvis man ikke klipper det en gang imellem og holder det ved lige...

En rigtig super god shampoo, hvis det skal vokse 40% hurtigere er fra mærket "Lanza" shampooen hedder "Be Long", den gør samtidig håret stærkere og glansfuldt.. En super - super god langtids-helbredende kur for håret er fra mærket "Joico" serien hedder K-Pak, og det ville være en god idé at købe både Shampooen, kuren og olie dråberne. Brug kuren hver gang du vasker håret i starten og prøv et par gange at komme kuren i håret inden du skal sove, det er ekstra effektivt!!

http://www.dare.dk/02.1.htm
http://www.dare.dk/02.2.htm
http://www.lanza.com/8-longhair.cfm

Her kan du læse om de produkter jeg har anbefalet dig at købe... Jeg er selv frisør og har arbejdet inde for faget hele mit liv, da min mor osse er frisør og jeg har været uddannet i 9 år...

Produkterne kan købes i frisør saloner. Lov mig at du ikke køber på apoteket og supermarkeder, det er noget værre skidt!!

Din kost har osse en del at sige, og stress, 4 måneder efter en fødsel, og shampooer du har brugt og om dit hår har været igennem en del kemikalier ved farvning eller permanent og om du ofte bruger føntørre, fladjern og krøllejern... Så spis nogle B-vitaminer og tænk over dit helbred, spis sundt og brug gode hår produkter..

Held og lykke med det hele!!!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 21-04-04 17:55

P.s. De fleste mennesker oplever en fældningsperiode hver 7 år og andre 1 gang om året... Hvis du beslutter dig for at købe feks. Lanza "Be Long" produktet, vil jeg anbefale dig at købe "Be Long - Protect Shine" Den kan du osse læse om på samme link i bunden af siden. Jeg bruger den selv dagligt og håret skinner meget og man ser ikke spalterne på samme måde + at den styrker dit hår.

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 21-04-04 20:04

Mange tak for de mange gode svar.
Jeg er 20 og har vist været lidt stresset det sidste halve år.
Spiser heller ikk som jeg burde.
Og mit hår bliver klippet en gang om året(alt for lidt,ved det godt
Jeg vil følge nogen af jeres råd og så tror jeg jeg vil sætte en frisør ind i sagen og gå ofte til frisøren og få hårkure og klipning.
Mit hår er rimelig langt (gå til midten af ryggen) og jeg vil gerne have det længere ¨å jeg vil prøve den fra Lanza "be long".
Mnage tak for hjælpe alle sammen

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 21-04-04 20:07

Hvor kan jeg købe det der Lanza produkter..`?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 21-04-04 20:40

hos frisøren..du skal nok forhøre dig hos de forskellige, det er ikke alle frisører der har dem
Venligst Sus

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 21-04-04 21:02

Hej

Du kan ringe og høre hvor du kan købe produkterne...

Sjælland
Havremarken 3b
3650 Ølstykke
Tlf. 70 25 05 70

Jylland
Skyttegårdsvej 2
6780 Skærbæk
Tlf. 73 75 10 00

Fyn (og Århus)
Nørreskovgaardsvej 3
6000 Kolding
Tlf. 75 56 81 82

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 21-04-04 21:03

Firmaet hedder "Haircare Danmark"

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 21-04-04 21:57

Mange tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 00:18

Husk at lukke
Mvh sune

Godkendelse af svar
Fra : nytcam

Dato : 30-04-04 23:56

Tak for svaret MissSmilla.