/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
MythTv opsætning af Kanaler
Fra : duckit.dk
Vist : 850 gange
200 point
Dato : 20-04-04 21:17

Hej jeg har installeret mythtv og det virker alt sammen meget godt men man skal selv indtaste frekvens for kanalerne og det er her jeg ikke kan finde ud af det, jeg har tdc kabel tv, hvis jeg feks skal indtaste for kanalen 3+ har jeg på tdc liste fundet at den har frekvens 647,25 og er på kanal k43, dette virker fint på et tv med virker ikke sådan i mythtv. Hvor kan jeg finde de rigtige frekvenser?

Obs vil kun have svar for nogle det ved det ,ikke gætteri :)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-04-04 21:31

Da jeg ikke roder mig ud i gætteri, prøv om nogle af disse sider han hjælpe dig.

http://wilsonet.com/mythtv/fcmyth.php#user
http://www.kodekassen.dk/xmltv.aspx

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 20-04-04 21:58

Jeg har allerede ser http://wilsonet.com/mythtv/fcmyth.php#user og kan ikke finde noget der og jeg bruger xmltv men den har ikke noget med de danske frekvenser at gøre kun program oversigt.
ellers tak.

er der andre der ved noget?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-04-04 23:30
Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 21-04-04 11:08

har læst alle links igennem og der er intet der omhandler emnet.
Læs venligst dine links før du poster Ellebye, men ellers tak.

Kommentar
Fra : silverjam

Dato : 06-05-04 21:13

Har du løst problemet?

Jeg sidder med det samme problem (også TDC kabeltv), og kunne også godt tænke mig at få det løst...

Jeg fandt dog dette link (der er en dansker der tilsyneladende har løst det):

http://www.gossamer-threads.com/archive/MythTV_C2/Users_F11/Where_does_mythtv_get_the_frequencies_from_P111895/

Jeg formoder du kører ivtv (http//ivtv.sf.net). Prøv evt. at køre dette utility som følger med ivtv (i ./utils):

./ptune.pl --freqtable pal-europe --list-channels

Jeg ved ikke om det forvirrer mere end det gavner....

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 10-05-04 11:50

jeg er ved at sætte det hele op igen men dette set ud til at være måden at gøre det på.
vender tilbage når jeg har prøvet det. og tak silverjam, skriv endelig når du finder ud af mere.

Det vil nok interasere dig at vide at domænet mythtv.dk lige er blevet købt af en jeg snakkede med og vil blive brugt til forum :D

1. With xawtv find out what channel numbers correspond to what on-air channel
for your country/town etc, write them down.

2. In the setup program (i.e run ./setup from mythtv/setup/ directory) goto the
channel editor page, goto the next page and you will find a setting called
"Frequency ID" (yep a confusing misnomer!!) and put in the channel number you
got from xawtv in there .... go figure!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-07-04 13:28

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye