/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Concorde fly ( ku ikke finde en bedre ka~
Fra : Krassus
Vist : 826 gange
100 point
Dato : 20-04-04 18:33

Hey... har lige brug for at vide hvor langt tid en concorde var om at flyve ruten Paris New york ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 18:48

Ca 4 timer

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-04-04 18:50

Den hurtigste tid fra London til NY var 2 timer, 52 minutter og 59 sekunder. Fra Paris er der nok ikke den store forskel, så det må være ca. 3 timer for en tur.

Info hentet fra

http://www.britishairways.com/concorde/aboutconcorde.html#facts_figures

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-04-04 18:51

Hmm, det kan være standarden var 4 timer...

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-04-04 18:52

Den flyver med 1350mph så hvis du ved hvor mange mil der er fra Paris til NY kan du selv regne det ud :)

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 20-04-04 18:57

Tak for hjælpen, men jeg vil som kaptajnkaber så smukt gør, gerne hva nogen links... og jeg vil gerne have standard rejsetiden fra london til new york, jeg lægger lige 50 points oveni hvis der er nogen der ved hvilken temperatur der er i 16-18kms højde
og oplys også gerne afstand mellem Paris til new york =)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 19:01

Det er korrekt med de 3 timer (Det luksuriøse overlydsfly, der kan krydse Atlanten på bare tre timer) men med start og landing - vejr og vind var tiden i deres flyplan sat til 4

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-04 19:05

Her er en masse.
http://www.ol-sen.dk/engelsk.htm#Concorde

Hvis du går ind og søger på concorde+fly el concorde+airplane får du bunker af sider (194.000).

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-04-04 19:47

I troposfæren falder temperaturen som funktion af højden (0 til 12±5 km)
I stratosfæren _stiger_ temperaturen som funktion af højden (12±5 til 50 km) -

Se her http://www.met-office.gov.uk/research/stratosphere/

Temperaturen i stratosfæren i 16-18 km højde er altså ca. -58°C - i "tropopausen"

mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 20-04-04 20:06

kunne lige så godt have givet pointsne til en anden men du svarede først...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 20:23

Takker