/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Processlinje i Office 2003
Fra : BerndJ
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 20-04-04 18:06

Jeg har indtil nu arbejdet med Office - pakken og har vænnet mig til (og er meget glad for) processlinjen (den bjælke som kan ligge øverst på skærmen og som kan indeholde en række ikoner til hyppig anvendte dokumenter, programmer, og www-adresser). I Office 2003 kan jeg ikke finde den - hvor er den - hvordan får jeg den frem - HVIS den ikke skulle findes, hvad har Office 2003 så at "byde på" i stedet for / alternativ HURTIG adgang til ofte anvendte dokumenter, programmer, og www-adresser?
På forhånd tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-04 18:11

Du kan jo altid højretrække dit ikon/genvej ned ved siden af start.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-04 18:15

eks. start>programmer>word>højretræk genvejen ned på på linien>kopier hertil
Højretræk = højre mustast
Årsagen til at du skal højretrække er at du så får muligheden for et valg.
Emesen.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-04-04 18:17

Hej Emesen,
du mener at lægge alle respektive ikoner i "Start"-bjælken ... men den bliver jo så meget lang / høj ... okay - det er naturligvis en mulighed --- men: Office-Pakkens processlinje findes altså ikke i Office-2003 ???

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-04 18:25

Den hed vist programlinien, men jeg kan ikke finde den (off 2000)

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 20-04-04 18:28

Tak for svaret emesen. Tak for hjælpen - du har ret: den hed programlinien (jeg forstår ikke helt hvorfor Microsoft fjerner nogle gode funktioner fra deres programmer ...)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-04 18:30

Bruge Microsoft Office Programlinje
Åbne Microsoft Office Programlinje Klik på Programmer i menuen Start, peg på Microsoft Office-værktøjer, og klik derefter på Microsoft Office Programlinje. Når du første gang åbner Microsoft Office Programlinje, kan du konfigurere den til automatisk at køre, når du starter Microsoft Windows. Hvis Microsoft Office Programlinje ikke er tilgængelig, skal du evt. installere den. Sådan gør du: Installere et program eller en komponent fra Office.

Nu ved jeg det - jeg sagde jo nej til indstallationen.
åbn word>hjælp>skriv programlinie>søg på næste side står der hvordan du gør.
Emesen.

Kommentar
Fra : Mariah1975

Dato : 11-09-04 21:33

Jeg sidder nu med samme problem som BerndJ og den kommentar emesen skriver her ovenover, virker jo kun i den gamle Office. Det er slet ikke muligt, at følge det du skriver i Office 2003.

Når man søger efter "programlinie", findes ingen resultater.

Er der nogen, som har fundet en løsning, eller findes der simpelthen bare ikke en programlinie i den nye Officepakke?

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 13-09-04 07:31

Der findes desværre ikke nogen programlinje - Microsoft har taget det ud af deres koncept, desværre.
Jeg har oprettet et punkt (menupunkt) i Start, og der har jeg lagt alt hvad jeg ville have lagt i programlinjen. Således kan jeg får fat i alt det væsentlige med 3 tastetryk ret hurtigt og systematisk. Hvis du har en bedre ide, lad mig høre (læse).

Kommentar
Fra : Mariah1975

Dato : 13-09-04 16:26

Hejsa

Du har ret. Programlinien findes ikke i Office 2003, men jeg fandt en fin løsning (et klik) via disse to links, og har nu fine små ikoner til højre i proceslinien i stedet. Jeg har tilpasset med genveje, så der kun er de programmer, jeg ofte bruger (ikke alle Office programmer, men til gengæld andre programmer):

http://pubs.logicalexpressions.com/Pub0009/LPMArticle.asp?ID=327

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=822573

Håber det kan hjælpe. :)