/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hunden smutter.....
Fra : anot
Vist : 575 gange
40 point
Dato : 20-04-04 15:58

Er der nogen der har erfaringer med et strømhegn til en temmelig oplevelseslysten hund. Vores Lhasa apso/gravhund han på 2 år vil så gerne ud når døren åbnes, med det resultat at vi kan rende efter ham i timer. Nu har vi så snakket om at sætte hegn op og ved den lejlighed var der nogen der nævnte strøm. Et lille rap eller 3 og så skulle han ha´lært det!!!!!Gode råd er kærkomne.
Hilsen Anot

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-04-04 16:02

Det var dog en dejlig opdragelsesform

Hvis i alligevel sætter hegn op burde det vel kunne holde ham inde, så er der jo ingen grund til at give ham elektrochock terapi samtidig?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 20-04-04 16:28

Et hegn burde være nok, hvis i lukker jeres have af, jeg styntes det er unødvendigt med stød.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 20-04-04 16:29

Med sådan et hegn kan du også opnå det modsatte - nemlig at hunden ikke vil komme hjem igen - hvis den har fået "et rap" på den forkerte side.....

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 50 point
Dato : 20-04-04 16:31

Sæt dog hegn op i 150 cm højde og se om han er så lysten så han springer over, jeg tror det næppe, men kanten ved jorden skal være belagt med en kraftig kant flise eller bedre støbe en kant hele vejen rundt hvor i så sætter stolperne i så de ikke kan rykkes op.
Hegnet skal være kraftigt tætmasket, brug evt. minknet.
god fornøjelse.

Jeg er en hunde-kender der ved hvordan gravhunde opfører sig, de kan være meget opfindsomme men hønsetråd duer ikke og havehegn kan de bide over, derfor skal det være noget de ikke kan sætte tænder i.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 16:39

Har set det der med elhegnet i praksis! Der går ikke lang tid, så kan I slukke for strømmen igen. Hunden tror der stadig er strøm i! Man kan jo så diskutere det dyreetiske i det, men man hegner jo osse andre dyr inde på den måde!

Godkendelse af svar
Fra : anot

Dato : 20-04-04 16:45

Tak for svaret bevi54.
og du har helt ret gravhunde er opfindsomme og det er den anden halvdel også, nemlig terrie.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 20-04-04 17:34

(Har hørt om en hund, der lærte sig selv at vente på at "støddimsen" på halsbåndet løb tør for strøm. Der var nemlig en slags summer på inden den nåede "grænsen"! Også en gravhund!)

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-04-04 23:52

Hej Anot.
Der er en helt anden mulighed også - nemlig at lære hunden at gøre hvad der bliver sagt, og at nej er et nej. Det kan gøres helt uden voldelige metoder. Man kan bare gå til hundetræning og få nogle dejlige timer sammen med sin hund og andre hunde/hundeejere.
Hilsen Jette