/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
2 addresser i Microsoft Outlook
Fra : willlliam
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 20-04-04 14:10

Jeg har 2 adresser i Microsoft Outlook XP versionen. Min og min søns adresse. Da han er flyttet hjemmefra vil jeg gerne slette hans adresse i Outlook.
Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-04-04 14:13

Du går ind i indstillinger -> email konti og sletter den

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-04-04 14:14

Sorry, det hedder funktioner -> email konti

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 14:15

Det kan da ikke være nemmere

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 20-04-04 14:16

Sorry Better_ Perf.

Har været der og der står kun min adresse. Er nemlig bange for den anden i tidernes morgen blev oprettet i Opasia, men er ikke helt sikker.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 14:16

Under funktioner og indstillinger må der være noget med administrer konti. Der må du kunne redigere og slette kontoen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-04-04 14:18

Hmm, hvis der kun er en konto synlig, så er der kun en konto installeret, det kan så være at der på din søns adresse er lavet en automatisk videresendelse til din adresse, så må du have fat i der hvor den er lavet, og finde ud af hvordan den automatiske videresndelse fjernes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 14:19

Hvis kontoen ikke er der - så er den slettet

Medmindre du har mere end et emailprogram du bruger.

Så gør du selvfølgelig det samme der.

Hvis det var en webmailadresse så har det ingen betydning - den kan kaldes fra enhver komputer.

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 20-04-04 14:28

Jeg tror den bliver videresendt fra en anden mailadresse, men den kender jeg ikke ( måske det var Opasia i tidernes morgen ).
Han har - som jeg en @tdcadsl.dk adresse

Men jeg må vel kunne indstille outlook til at afvise post vidersendt fra ham til min adresse og hvordan gør jeg så det?

I øvrigt tak for indslagene!!!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-04-04 14:30

Du kan tilføe en regel :

Funktioner

Guiden regler

Og så laver du en regel hvor alle mails fra den pågældende adresse sendes direkte til slettet post

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 14:31

Det kan du kun hos udbyderen.

Men det må sønnen da kunne klare.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 14:35

Hvis det er en gammel opasia adresse der ikke længere bliver brugt, så trøst dig med at den automatisk bliver slettet af tdc efter et vist tidsrum.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-04 14:39

din søn kan have din adresse i Funktioner>konti>marker post konto>egenskaber>
svaradresse<højreklik på denne linie>hvad er det.
Manse9933

Kommentar
Fra : Odyssan

Dato : 20-04-04 14:55

Hvis den bliver videresendt fra din søns konto, vil hans adresse stå som afsender. Blokere denne. Det kan løse problemet til din søn har rette fejlen på sin konto.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-04-04 15:17

Hvis du har XP og er begrænset bruger skal du logge ind på din søns konto før du kan slette og se hans emailkonto...

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 20-04-04 15:27

Har du en af de E-mails der er blevet sendt til din søn så højreklik på mailen - i bunden står der indstillinger eller properties -klik på den og gå ind under fanebladet detaljer: her kan du se mailens vej - hvem den er sendt til i første omgangg og hvilken adresse den bliver videresendt til - når du har den ved vi hvilke udbydere der har haft fat i den før den når din postkasse - så kan vi så rette henvendelse til dem for at få det ændret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 15:33

Det er 100 måder at løse problemet på - men den nemmeste er din søn.
Det hjælper intet du finder adressen på en mail - Du kan ikke rette kontooplysninger hos udbyder uden kodeord.

Hvorfor tror du overhovedet at du modtager hans mail?

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 20-04-04 15:41

Hans mailadresse fremgår jo tydeligt af de tilsendte mails, det var mig som oprettede en mailadresse i dcadsl da han boede hjemme, men det var åbenbart en bjørnetjeneste.
Han har ikke selv brugt adressen aktivt og nu sendes diverse spam-mails og generer mig efter han er flyttet hjemmefra.
Måske er jeg ikke kvik nok, men jeg har prøvet at redigere i outlook under funktioner og handlinger, men kan i hvert fald ikke derunder fjerne hans adresse.
I hotmail gives ikke hjælp til dette problem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 15:44

Havde han osse en bruger konto på din pc? Kører du winxp?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 16:02

Hvis du har oprettet hans mailadresse og du tror mailen bliver videresendt til dig - har du jo også selv lavet denne videresendelse. (eller har kodeord til adressen)

Det er kun via hans mailadresse at du kan bede om videresendelse og slette den igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-04 16:28

Indtil videre >Du kan f.eks. åbne en af disse mails og så gå op i toppen af OE>
meddeleser>opret regel ud fra meddelese>tjek lige om det er den omtalte
E-mail konto adresse der står i bunden af dialogboksen,er det det,så i boks 1
kan du sætte et flueben i >Hvor meddelsen er fra angivne konto.
Og i bosk 2>slet fra server,så bliver disse mails fra din søns mail konto
slettet før de når din indboks.
Manse9933
De bliver slettet på serveren

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-04 16:37

Hejsa

klik dig ind her
http://mail.tdconline.dk

indsæt din egen mail adresse og password
klik på indstillinger >> mailadresser
hvis din søns mail adresse står der så marker den og vælg slet

Godkendelse af svar
Fra : willlliam

Dato : 20-04-04 17:04

Tak for svaret dk.
Din henvisning gav resultat