/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
synet på døden
Fra : DB2
Vist : 367 gange
20 point
Dato : 20-04-04 10:40

hej: vi er 2 studerende som er ved at skrive en opgave i kristendom om, hvordan man har opfattet døden igennem hele historien, altså helt tilbage fra naturreligioner, jødedommen, kristendommen, hellinismen, middelalderen, reformationen, oplysningstiden, romantikken og op til vor tid, og er meget interesserede i at høre, om der er nogen som har noget viden om det emne? altså synet på døden... vh DB2

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 20-04-04 10:55
Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 20-04-04 13:40

I kunne også ta en snak med en præst

Der er nogle gange nogen der kommer til min far, der er præst og snakker lidt med ham

ole fahnøe

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-04-04 13:56

Livet er der, hvor at, de døde holder ferie.

Fortsat god ferie.

Mvh.
Natmaden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-04 14:09

Ta med færgen over floden styx og tal med dem på den anden side.

Kommentar
Fra : tej1957

Dato : 22-04-04 14:46

DØDEN dette uundgåelige for alt levende. Tabubelagt i alle samfund. Måske lige på nær i Mexico hvor de fejrer dagen for de døde.
En tilstand som ingen uanset tro og religion kan definere. Jo vi kender den fysiske tilstand når døden er indtruffet, men hvad sker der bagefter? Hvad er det der gør at mennesker er bange for døden? Uvidenhed lige som jeg, for der findes ingen beviser på hvad der sker efter døden, og her er det kun fantasien der står på spil, som menneske vel at bemærke. For med alle de anekdoter og historier der findes, er vel kun for at trøste sig selv og dem der tror på disse, og overlevelse, og glemme frygten for det ukendte.
Men jeg siger hvorfor være bange for noget vi ikke ved noget om? For til dato er der ingen beviser eller forklaringer på døden og hvad der kommer efter det.
Fordi i hele menneskehedens eksistens har der aldrig været et menneske der vendte tilbage fra døden og kunne fortælle om hvordan det var/er. Og heldigvis for det, for så ville jeg først blive bange.
Nej jeg er den bedste formodning, at med alle de egenskaber som vi har som mennesker, og ikke mindst fantasien tankerne, er det med til at gøre det uhyggeligt og skræmmende. og det forstår jeg ikke.
Det var bare lige det jeg ville skrive
Hej

Kommentar
Fra : teokraten

Dato : 31-08-04 23:26

Jeg kan varmt anbefale brochuren "Hvad sker der med os når vi dør"
Den fortæller hvordan læren om den udødelige sjæl har været kendt lang tid før Platon og Sokrates.
Bl.a i den ægyptiske, persiske og ægyptiske kultur.
Øvrige kapitler handler om hvordan læren finder vej til Østens religioner,jødedom,krstendom og Islam.
Hvis der er interesse for det skal jeg gerne sende et eksemplar af brochuren.

Hej

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 21-12-04 01:27

Døden er det tilstand når kroppen begynder at går tilbage til det samme tilstand som kroppens beståen oprindeligt var før den begyndte kredsløbet til at kunne i et eller andet tidspunkt fremdanne sig til en levende organisme

Dødsøjeblikket er det samme tilstand som det første tidssekvens for livets tilblivelse

Øjeblikket inden døden er det samme tilstand - som har aldrig været det værd at leve for at opleve !

Det at blive født og dø er en den almægtiges opfindelse -

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 21-12-04 01:27

Døden er det tilstand når kroppen begynder at går tilbage til det samme tilstand som kroppens beståen oprindeligt var før den begyndte kredsløbet til at kunne i et eller andet tidspunkt fremdanne sig til en levende organisme

Dødsøjeblikket er det samme tilstand som det første tidssekvens for livets tilblivelse

Øjeblikket inden døden er det samme tilstand - som har aldrig været det værd at leve for at opleve !

Det at blive født og dø er en den almægtiges opfindelse -