/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Cd-brænding på Mac til brug i Windows
Fra : Rampagemusic
Vist : 616 gange
120 point
Dato : 20-04-04 09:07

Hej

Vi har i et musikstudie fået brændt en CD. I studiet bruges der Mac-computere, men vi skal have åbnet materialet i Windows XP. Cd'en vi har fået brændt virker ikke i Windows-systemet. Hvordan får man brændt en CD der virker?

Jeg mener at der i studiet bruges brænderprogrammet Easy CD-Creator. - ellers er det Nero

Jeg har brug for et udførligt svar, da jeg ikke selv sidder med en Mac foran mig - derfor vil en walkthrough være perfekt.
For at RIGTIG GODT og udførligt svar gives 400 point. Det kan dog tage lidt tid før at jeg lukker spørgsmålet, da jeg først bliver nød til at besøge musikstudiet, og afprøve om det virker...

VH Michael

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 20-04-04 11:10

hvis du brænder filerne som wave kan du åbne dem på både mac og pc. Du kan også på en mac (afhængig af programmet) brænde mp3 filer, som du også kan åbne på din pc. Nero og Easy kan også brænde alm. CD'er dvs. til afspilning i alm. CD afspiller, hvilket du også kan åbne på din pc.... der er mange muligheder:

Hvis programmet er Easy er der en guide der hedder "Musik CD" den er nem at bruge...

MVH Kasper

Kommentar
Fra : Rampagemusic

Dato : 20-04-04 14:25

Hej Kasper

Det er ikke en musik-CD jeg skal brænde. Det er en data-CD - desværre. Det er en masse forskellige filtyper der skal gemmes...

VH Michael

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-04-04 20:03

Hvilket brænderprogram bruger du?

Toast eller Apples egen program? eller andre?

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-04-04 20:09

Er det Mac os.9.00 eller 10?

Hvis det er Toast kan du gå hen og vælge dataCD, så skal du trække CD indholdet over på, og så skal du sikre dig at der står PC og Mac.
e-mail: connyjens@mac.com

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 120 point
Dato : 21-04-04 20:20

rampagemusic

Prøv disse sider og sæt spørgsmålet i deres forum så kan du i hvert fald få svaret.

http://www.macnyt.dk/

http://www.mediamac.dk/

GOD FORNØJELSE

Godkendelse af svar
Fra : Rampagemusic

Dato : 21-04-04 21:53

Hej 25

Tak for linket...Jeg tror også at jeg finder et godt svar her. Det er trodsalt kun Mac der bliver snakket om.
Tak for hjælpen!

VH Michael

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-04-04 22:31

JEG HAR KUN EN MAC SELV - kunne ALDRIG drømme om at købe pc.