/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adgangskode på pauseskærm?
Fra : Playa2k3
Vist : 405 gange
50 point
Dato : 19-04-04 23:14

Hej,

I windows 98 kunne jeg altid sætte koden til, altså redigere og sætte den op ved at klikke der men nu når jeg tager egenskaber på skrivebordet og så pauseskærm kan jeg sætte et hak i tilknyt password men der sker ikke så meget.. Nogle der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 19-04-04 23:21

Forresten, jeg bruger XP nu, det er den jeg gerne vil slå pauseskærms adgangskode til

Accepteret svar
Fra : Kabbak

Modtaget 60 point
Dato : 19-04-04 23:28

Det virker kun hvis du skal skrive password ved login på computeren, altså når du tænder den.
Hvis den går direkte ind uden at spørge om password, er det fordi du ikke har et, så virker password ved pauseskærm heller ikke.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 19-04-04 23:30

har du logget på som administrator?

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 19-04-04 23:33

ahh ok kabbak..... så hvis jeg nu f.eks. har en bruger som tilfældigvis er administator med koden "12345678" når jeg logger ind, så når jeg sætter hakket under pauseskærm med kode, og trykker anvend og f.eks. tar et "eksemple" og så vil den forlange adgangs kode når musen eller keyboarded berøres?

Kommentar
Fra : Kabbak

Dato : 19-04-04 23:35

jeg tror ikke den spørger ved eksempel, det er jo kun for at vise dig pauseskøærmen.

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 19-04-04 23:37

Ja ok, men tak herfra.

Godkendelse af svar
Fra : Playa2k3

Dato : 19-04-04 23:37

Tak for svaret Kabbak.

Kommentar
Fra : Kabbak

Dato : 19-04-04 23:39

selv tak