/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
kan nogen hjælpe med www adg.
Fra : evp
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 19-04-04 23:14

hejsa.. så er den gal igen.. jeg har fået lært mig en smule html og lavet et html dokument men nu mangler endnu engang en form for server der gør at min side kan ses fra nettet... har prøvet med den der er indbygget i xp men det virker ikke.... hvad kan jeg så gøre????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-04 23:19

Du har en server kørende.
Hvis du kalder op via internettet Http://xxx.xxx.xxx.xxx hvad ser du så.
Har du prøvet computere i nærheden - finde serveren
Emesen.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-04-04 23:19

gå til http://www.apache.org det er en webserver og køre fint under windows( og er gratis) men for at køre webserveren helt optimalt er linux at foretrække men til en start er det ok med windows

Kommentar
Fra : evp

Dato : 19-04-04 23:24

Poul<< hvordan eller hvilken en ska jeg vælge på apache.org??? jeg bliver helt forvirret af alle de valg..
Emesen<< jeg ser en fejlmeddelse... er der ikke noget med at den skal ligge i en bestemt mappe???

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-04-04 23:28

prøv med download i menuen på siden
og serveren forholdsvis nem at konfigurere

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-04-04 23:32

for at gøre det nemmere for dig klik på dette link
http://apache.captg.com/httpd/binaries/win32/apache_1.3.28-win32-x86-no_src.exe

Kommentar
Fra : evp

Dato : 19-04-04 23:42

Poul<< den vil ille åbnes.. jeg har forsøgt med reboot men det hjalp ikke...

Kommentar
Fra : evp

Dato : 19-04-04 23:43

der skulle stå ikke

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-04-04 23:44

hvad ville åbnes

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-04-04 23:45

hvad ville ikke åbnes

Kommentar
Fra : evp

Dato : 19-04-04 23:46

exe filen... downloaden gik fint nok ( bege gange.. jeg troede i første omgang det kunne være det men det hjalp ikke at prøve igen)...

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-04-04 23:47

i din browser skriver du http://127.0.0.1

Kommentar
Fra : evp

Dato : 19-04-04 23:48

http 404 filen blev ikke fundet...

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-04-04 23:50

ok jeg har lige downloadet sel samme fil og har ingen problemer med at køre filen og meddelesen jeg lige har skrevet at du skal åbene din browser gemmer du til når den er installeret

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-04-04 23:51

kommer der en fejlmeddelese når du prøver at installere

Kommentar
Fra : evp

Dato : 19-04-04 23:52

nej for så langt kommer den ikke... jeg kan ikke åbne exe filen...

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-04-04 23:55

hvilken windows version køre du

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-04-04 23:55

undskyld xp så lige i toppen af tråden

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-04-04 23:57

køre du med administrator retigheder det kræves for at installere denne type software

Kommentar
Fra : evp

Dato : 19-04-04 23:58

er ved at instalere.. skulle bare hente den endnu en gang...

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 20-04-04 00:00

ok

Kommentar
Fra : evp

Dato : 20-04-04 00:03

hvor skal jeg så lægge min egen side???

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 20-04-04 00:05

C:\Programmer\Apache Group\Apache\htdocs

Kommentar
Fra : evp

Dato : 20-04-04 00:07

skal den hedde noget bestemt eller er der mere jeg skal gøre???

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 20-04-04 00:08

du overskriver bare index.html den er kun til brug ved installation

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 60 point
Dato : 20-04-04 00:12

nu ved jeg ikke om du har lukket for port 80 i din firewall (hvis du har en) så skal den åbens for at tjekke om dine filer tilgængelig på din computer kan du skrive din ip adresse som du har udefra lokalt kan du tjekke ved at skrive http://127.0.0.1 eller http://localhost

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 20-04-04 00:16

hvis du skal have et domænenavn kørende er det nødvendigt registrere et sådant og det kan du på http://www.gratisdns.dk og det koster ca 100 kr og så får du navneserver plads gratis men dns kan læse mere om på gratisdns.dk

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 20-04-04 00:18

hvis du ikke kender din offenlige ip kan du i browseren skrive http://www.myip.dk

Kommentar
Fra : evp

Dato : 20-04-04 00:19

jeg har både åbnet port 80 i routeren og slået min firewall fra.. men intet hjælper... prøver lige at geninstalere

Kommentar
Fra : evp

Dato : 20-04-04 00:24

SÅDAN... nu finder jeg den da... men det er en velkomstside jeg ser istedet for min egen... har overskrevet..

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 20-04-04 00:25

husk i routeren skal der henvises til webserveren hvis du bruger nat skal henvise port 80 til pågældene ip som din computer har det kan også være at du skal tildele din computer en anden ip end den har nu ved jeg heller ikke om du dhcp slået til i din router

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 20-04-04 00:29

ok slet alle filer i C:\Programmer\Apache Group\Apache\htdocs udtagen mappen manual og kopier dine egne filer ind igen
det er fordi de filer der ligger fra installationen er server side filer dem lære du nok at kende når du kommer videre med html

Kommentar
Fra : evp

Dato : 20-04-04 00:29

det hele køre udemærket nu bortset fra at det er en apache velkomstside jeg ser istedet.. jeg har som sagt overskrevet index.html filen

Kommentar
Fra : evp

Dato : 20-04-04 00:35

så køre det du får mange tak..

Godkendelse af svar
Fra : evp

Dato : 20-04-04 00:35

Tak for svaret poul_from.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 20-04-04 00:36

køre det nu

Kommentar
Fra : evp

Dato : 20-04-04 00:36

ja