/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hvor meget skal killingen ha?
Fra : Annehvid
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 19-04-04 21:56

hej ... jeg skal til at opfostre en kattekilling jeg kunne ikke skaffe modermælkserstatning så intil imorgen er jeg nød til at gi den en blanding jeg selv har lavet (kogtvand.æg og fløde halvt af hvert) men hvor meget skal den ha ???
Hilsen Anne

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 19-04-04 22:00

Den skal have ca. hver tredie/fjerde time - lade den spise til den trimler - og fjern resterne god arbejdslyst!
hilsen deleur

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 19-04-04 22:03

tak for dit svar deleur ... men kan blandingen gå eller kan den være farlig ??

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 19-04-04 22:05

er jo nød til at gi den et eller andet til imorgen hvor jeg kan købe modermælkserstatning.... og lige en ting mere hvad med om natten?

Accepteret svar
Fra : deleur

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-04 22:07

Hvis jeg var dig - ville jeg droppe ægget! og blandingen skal ikke være "for fed" - med det mener jeg - ikke alt for meget fløde. Men din killing, som sikkert er sund og rask -skulle sagtens kunne klare sig en nat på det - og så er det bare afsted efter modermælks erstatning imorgen, når de åbner
hvor meget vejer den nu?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 19-04-04 22:11

den blev født i forgårs kl 22.00 og den har tabt sig MEGET den er dobbelt så lille som den anden .. dsv har jeg ingen vægt

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 19-04-04 22:19

Tak for svaret deleur.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 19-04-04 22:20

det var fedt i denne uvisse situation at få et konkret savr ... tak for hjælpen

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 19-04-04 22:21

UHA - giv hver tredie time så... Hvis den ikke vil være med til noget som helst, så åben dens mund forsigtig - og hæld små dråber langsomt ind - det tvinger den til at synke. Men, fortvivl ikke, det kan lade sig gøre, der venter dig bare en lang nat. Men, redder du killingen, er det jo alt arbejde værd. ½ fløde og ½ vand. Gnid den af og til bagi med en tot vat eller lignende, for at stimulere den til at tisse (som missemor ville have gjort)
mvh.
deleur

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 19-04-04 22:23

Jeg vil da forfærdelig gerne, vhis du lige fortæller hvordan det går
find min mail. adr. på www.perserina.dk

Kommentar
Fra : Catmoll

Dato : 19-04-04 22:37

Hejsa Anna Hvid.. er det samme killling som havde problemer med forporterne ??

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 19-04-04 23:26

catmoll ja det er men vi har besluttet min mand og jeg at beholde den som den er...den kan sikkert godt få et godt liv og vi håber jo også på at forpotterne vil rette sig ud .. Og så virker den meget opsat på at overleve .Så vi nænner ikke at aflive den i første omgang. har set på discovery hvordan en sådan kat kan få et godt liv. *S*
p.s den ene af de tre killinger som jeg ellers troede ville overleve blev spist af moderen det var et grimt syn at komme ud til en hovedløs kat :(
Nu er der en sund stor hankilling tilbage som der diger ved modern og så giver vi den svage noget mælk og ellers ligger hun trygt og godt ved moderen og blir slikket ig renset efter måltid , så hun har aksepteret at den ikke er som den skal være