/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
brudekjole køb eller leje???
Fra : webgun
Vist : 1723 gange
50 point
Dato : 19-04-04 19:58

Min lillesøster skal giftes!
en ny brudekjole koster jo en bondegård.
hun har forhørt sig lidt i Ålborg.der kan hun feks leje en brugt kjole. pris 5000 bobs.
det er godt nok lidt dyrt!!!
er der nogen som besidder viden på området??? evt links eller noget!!!!

gerne priser på nyt/brugt eje/leje
hvad gør man!!!

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 19-04-04 20:01
Kommentar
Fra : deleur

Dato : 19-04-04 20:04

Låner af en veninde - eller kigger i den blå avis - eller prøver lykken steder, hvor det
ikke nødvendigvis KUN er brudekjoler der sælges, men festkjoler.
Endelig kan man også "leje" kjoler!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 20:07

Du kan altså købe en ny for under 3000
http://www.lilly.dk/

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 19-04-04 20:34

Hej Webgun
Prøv evt. at spørge på www.bryllupsklar.dk der finder du en masse kvinder somenten lige er blevet gift eller som meget snart skal.
Din søster skal vurder hvorvidt hun vil beholde en kjole efter brylluppet.
Hvis hun ikke ønsker har hun 2 muligheder :
1. lej en eller 2. køb en klassisk model som kan sælges bagefter (med mindre der kommer rødvin på).

Vil hun beholde kjolen til senere kan hun jo købe en 2-delt. Corsagen kan altid bruges til en sommerfest enten med en farvet nederdel med tilhørende sjal/stola eller sågar til jeans.
Nederdelen kan hun købe i glat stof som kan farves bagefter og bruges til nytår og andres bryllupper med en ny overdel som ikke er bryllupsagtig.
Hun kan også købe en uden pufærmer og palietter men "bare" en sød sommer kjole evt. i helsilke (hvis hun har figuren til det). Den vil hun elske at have til somemrfester mange år frem.
Der er mange gode minder forbundet med ens brudekjole og mange kvinder fortryder at de lejede. Mange ville gern kunne give den videre til deres datter/svigerdatter som så kan sy den om eller bare bruge en del.
Når man skal giftes og venter barn bliver mange kvinder MEGET nostalgiske og så kan selv et mølædt slør fra ens afdøde farmor bruges
Vil hun sidde og drømme lidt så skal hun gå ind på http://www.theknot.com/bs_main.shtml?HP=c_gs og under gowns kan hun vælge kjoler i alle prisklasser.
Jeg håber din søster finder den rigtige løsning for hende men hun skal også huske at det er 1 dag og gæster og brudgommen syntes med garanti at hun er verdens smukkeste uanset hvad.
Rigtig god fest.
Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 19-04-04 21:01

ved nærmere eftertanke kan hun sku da låne min kammis, kones brudekjole.
de blev gift i maj md. sidste år....og nu skal de skilles????

kjolen kostede forresten over 12000 kr.+ div.ændringer mm.
den var bare virkelig pissegrim!!!!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 19-04-04 22:15

ja jeg fik min syet..1200,- i silke !!
Venligst sus
ok..den var enkel, med en lille blondejakke over..men aligevel.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-04-04 22:31

->webgun
Du køber kjolen og lejer den ud til din søster, når du har gjort det et par gange, er pengene hjenmme.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-04-04 19:23

dabj.
Respekt!!! det er sku da en genial plan.

Lugter dollers!!!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-05-04 08:38

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : Sofusferdinan

Dato : 16-06-04 23:07

Jeg ville kigge 2 steder efter billige brudekjoler på Http://www.bryllup.dk og http://www.dba.dk Begge steder er der mange kjoler og med billeder, det gør jo det hele lidt nemmere

Sofusferdinan

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-06-04 23:22

Måske er brylluppet overstået

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 20-10-05 22:45

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 20-10-05 23:42

Ih, tak.

Brudekjolen blev brugt ?

mvh
jakjoe